اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل ارومیه:

همکاری بین‌المللی برای مقابله با مواد مخدر شکل بگیرد

خبرگزاری فارس: دادستان کل ارومیه گفت: همکاری بین‌المللی برای مقابله با مواد مخدر و ریشه‌کن کردن این معضل باید شکل بگیرد.

همکاری بین‌المللی برای مقابله با مواد مخدر شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امام‌علی بقایی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که برای پیشگیری از آثار سوء مواد مخدر در سالن امامت دادگستری کل استان تشکیل شد اظهار داشت: سزاوار نیست فقط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این حوزه فعالیت کند به طوری که تاکنون در راستای ریشه‌کن کردن مواد مخدر بیش از 3 هزار و 700 شهید داده‌ایم از طرف دیگر قاچاقچیان مواد مخدر که اعدام می‌شوند خانواده شهداء و خانواده اعدامی‌ها باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند که این امر هزینه‌بر است.

وی ورود پیدا کردن سمن‌ها برای مقابله با مواد مخدر خواستار شد و گفت: باید متولیان بخش خصوصی، ان‌جی‌اوها و تشکل‌های مردم ‌نهاد در راستای اجرایی کردن برنامه‌های پیشگیری، درمان و مقابله به یاری دولتمردان بشتابند از طرف دیگر فعالان عرصه رسانه هم باید در راستای آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها اهتمام کنند.

این مسئول به اهمیت مشارکت وزارت بهداشت تأکید کرد و افزود: داروهای ترک اعتیاد که هم‌اکنون در زندان‌ها به معتادان داده می‌شود گرانقیمت بوده و تهیه کردن آن برای مسئولان دشوار است از این رو انتظار داریم مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای توسعه و تجهیز مراکز تخصصی و فراهم کردن امکانات دارویی مبادرت کنند.

بقایی با بیان اینکه استفاده از مواد مخدر طبق فتاوی تعدادی از آیات عظام جواز شرعی ندارد بیان کرد: مراجع تقلید مانند آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و ... قائل به این هستند استفاده از مواد مخدر حرام است ولی دیده شده حتی در استان ما بعضی از علماء چنین عقیده‌ای ندارند.

این مسئول با بیان اینکه امر توزیع و تولید مواد مخدر یک جریان سیال و باندی بین کشورهای مختلف است خاطر نشان کرد: دامنه قانون‌های مصوب در این زمینه باید از مرزهای جغرافیایی هم عبور کند تا فعالان اجتماعی و سران کشورهای مختلف جهان به یاری بطلبد.

این مسئول بر لزوم آشنا بودن قانون‌گذاران با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: کسانی که در کسوت قانونگذاری در جایگاه‌های مختلف مانند مجلس تکیه زده‌اند باید شناخت عمیق، دقیق و کلی نسبت به این معضل اجتماعی داشته باشند تا قانونی کارآمد و مفید به تصویب برسانند.

بقایی با بیان اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر باید هماهنگی کامل با سایر قوانین داشته باشد ادامه داد: در صورتی که قانون مطلق‌نگر باشد به اهداف ترسیم شده در این زمینه نمی‌توان از اجرای آن دست پیدا کرد از طرف دیگر قانون باید کامل باشد به عبارت دیگر کنار تمهیدات مقابله‌ای برنامه‌های پیشگیری و درمانی نیز در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول