اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق نیجریه‌ای:

فقه اسلامی وسیع تر و گسترده‌تر از قانون است

خبرگزاری فارس: محقق و اندشیمند نیجریه‌ای گفت: فقه و شریعت اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار قوی تر و گسترده‌تر از حقوق است، بنابراین ما نیاز مبرم به برگزاری همایش بین المللی فقه و قانون برای ایجاد ارتباط میان این دو داریم.

فقه اسلامی وسیع تر و گسترده‌تر از قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، محمد حمد کنان میغا در سومین روز از همایش بین المللی فقه و قانون در قم اظهار کرد: هدف این همایش بین المللی باطل اعلام کردن قانون نیست بلکه انگیزه اصلی قانونمند کردن فقه است.

وی گفت: اندشیمندان امت اسلامی اگر اراده سیاسی داشته باشند می‌توانند رابطه فقه و قانون را به صورت عملی اجرا کنند.

کنان میغا افزود: مصلحت با معیار درست عقل و نقل همراه باشد، عقل سالم آن است که همراه با فطرت و بدور از خرافات و بدعت باشد.

وی ادامه داد: اساس دین بر اساس حکمت و سعادت همه بشریت است، قانونگذاری فقهی نباید بر اساس مقاصد شریعت و هوای نفس باشد، کسانی که در جایگاه قانونگذاری فقهی قرار می‌گیرند باید از تعصبات مذهبی دوری کنند.

کنان میغا افزود: هدف اصلی قانونگذار باید به دست آوردن یک فقه مدرن به صورت معتدل و به دور هرگونه تعصب باشد، نیازهای مسلمانان می‌توانند از طریق قانونگذاری فقهی برطرف شود.

وی اظهار داشت: مصلحتی که در قانونگذاری دنبال آن هستیم را نمی‌شود با عقل به دست آورد، مصلحت فقه اسلامی همیشه همراه با وحی است.

اندشیمند نیجریه‌ای گفت: قانونمند کردن فقه یک ضرورت و نیاز اساسی انسان‌های امروز است و ما نیازمند نمایش یک فقه معتدل و مناسب فطرت و دور از تعصبات و بدعت‌ها هستیم.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول