اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سابق رئیس‏جمهور در امور روحانیت:

احمدی‏نژاد به نیروهای حزب‏اللهی بهای چندانی نداد/ دولت اسلامی نیمه‏کاره ماند

خبرگزاری فارس: مشاور سابق رئیس‏جمهور در امور روحانیت گفت: متأسفانه دولت احمدی‏نژاد به نیروهای حزب‏اللهی بهای چندانی نداد و دولت اسلامی نیمه‏کاره ماند.

احمدی‏نژاد به نیروهای حزب‏اللهی بهای چندانی نداد/ دولت اسلامی نیمه‏کاره ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام ناصر سقای‏بی‌ریا در نشست بررسی روند انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور حسن حمیدزاده، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تحلیل من از اینکه آیت‏الله مصباح در عرصه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرد، این است که در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم نیروهای مخلص حزب‏اللهی در ستادهای دولت به میدان آمدند و کار کردند، اما چندان به آنها اهمیت داده نشد.

سقای‏بی‌ریا یادآور شد: ممکن بود اگر چنین گروه و جبهه‏ای به وجود نیاید، این نیروهای مخلص و انقلابی سرگردان یا سرخورده و یا جذب گروه انحرافی شوند و در حقیقت آیت‏الله مصباح با تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، نیروهای حزب‏اللهی که در دین، تقوا و خدمت به انقلاب پایدار هستند را به نوعی نجات داد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری هم‌چنین شعار جبهه پایدار را عقلانیت، معنویت و عدالت بر حول محور ولایت‌فقیه بیان کرد و گفت: خطوط پهن فکری و عملی و رفتاری جبهه پایداری همه در اطاعت از ولایت‌فقیه خلاصه می‏شود.

* مرحله دولت اسلامی نیمه‏کاره ماند

مشاور سابق رئیس‏جمهور در امور روحانیت گفت: امام راحل مراحلی را برای پیشبرد اهداف انقلاب ترسیم کردند که شکست رژیم پهلوی، برپا کردن پایه‏های حکومت اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، شکل‏گیری ملت اسلامی و در نهایت  ایجاد امت اسلامی محورهای این مراحل است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در برهه کنونی گذر از مرحله دولت اسلامی نیمه‏کاره مانده است، گر چه در این زمینه کارهایی انجام شد، اما گروه انحرافی آمد و سنگ‏اندازی کرد و جلوی برخی کارها را گرفت.

سقای‏بی‌ریا عنوان کرد: دستاوردهای چند سال اخیر در اصل برای نظام است و براساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، هیئت دولت خدمات زیادی را در این سال‏ها انجام داده است و این خدمات منتسب به شخص و فرد خاصی نیست که اگر دچار انحراف شد، بخواهیم به پای آن بنویسیم.

مشاور سابق رئیس‏جمهور در امور روحانیت گفت: ما امروز به شخصیت حقیقی احمدی‏نژاد منتقد هستیم، ولی شخصیت حقوقی وی در قالب ریاست جمهوری باید تا آخر کار پیش برود، گر چه اشتباهات فاحشی هم تاکنون رخ داده است.

* مشایی مسائل را به احمدی‏نژاد القاء می‏کرد

سقای‏بی‌ریا اظهار کرد: در کنار دولت افرادی هستند و چیزهایی را القاء می‏کنند که بسیار مشکوک است و آیت‏الله مصباح از ابتدا نخستین کسی بود که جلوی انحراف قد علم کرد، گر چه ایشان زمانی از حامیان اصلی دولت بودند.

مشاور سابق رئیس‏جمهور در امور روحانیت توضیح داد: آیت‏الله مصباح از زمانی که مسئله حضور زنان در ورزشگاه‏ها پیش آمد، اعتراض شدید خود را به دولت اعلام کرد و در نامه‏ای که به رئیس جمهور نوشت، به قول خود ایشان حتی خطاب "ریاست جمهوری" را هم بیان نکرده بود و نامه را با خطاب "آقای احمدی‏نژاد" مرقوم کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری این امر را چنین بسط داد: آیت‏الله مصباح بیان می‏کرد که از همان ابتدا درصدد پیدا کردن فردی بودیم که این مسائل را به احمدی‏نژاد القاء می‏کرد و پس از اینکه همه افراد را بررسی کردیم و کنار گذاشتیم در نهایت به "مشایی" رسیدیم.

سقای‏بی‌ریا با بیان اینکه اینها "پاشنه آشیل دولت و احمدی‏نژاد" است، یادآور شد: آیت‏الله مصباح این اقدامات را "سبب سقوط و لغزش" می‏دانست، اما متأسفانه به این تذکرات توجهی نشد.

* ایستادگی ویژگی رهبر معظم انقلاب است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بیان کرد: در مسئله برکناری وزیر اطلاعات خود رهبر معظم انقلاب ایستادگی و ماجرا را مدیریت کردند و هم‌چنین فرمودند که وزیر کشور در زمان انتخابات باید بماند و به هیچ وجه کسی نباید در اندیشه برکناری او باشد.

سقای‏بی‌ریا ادامه داد: ایستادگی ویژگی رهبر معظم انقلاب است و امروز ما باید وظیفه خود را به خوبی انجام داده و مجلسی را تشکیل دهیم که با انتخاب افراد اصلح، انسان‏های متعهد و حزب‏‏اللهی و باتقوا وارد مجلس شوند.

مشاور سابق رئیس‏ جمهور در امور روحانیت بیان داشت: افرادی باید وارد مجلس شورای اسلامی شوند که وارد به کار و متخصص و متعهد بوده و از هر دو ویژگی به صورت توامان برخوردار باشند و رهبر معظم انقلاب به چنین مجلسی امید دارند.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول