اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

کاهش 40 درصدی کمک‌های دولت به قطار شهری تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: به طور خلاصه در بودجه سالانه دولت علاوه بر کمک‌های دولت به قطار شهری تبریز که آن هم در سال 91 نسبت به سنوات قبل کاهش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش 40 درصدی کمک‌های دولت به قطار شهری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: متأسفانه در مطالعه لایحه بودجه سال 91 تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی متوجه شدم که دولت محترم باز در بحث عوارض بنزین و حامل‌های انرژی بودجه سال 91 را بر مبنای بنزین یکصد تومان محاسبه کرده که این امر در صورت تصویب نهایی از سوی مجلس بار دیگر همانند سنوات گذشته موجب کاهش شدید درآمدهای شهرداری و بروز مشکلات جدی برای شهرداری‌ها در سال آینده خواهد شد و انتظار می‌رود نماینگان مجلس در بررسی لایحه مذکور نسبت به تغییر و اصلاح این ماده بر اساس بنزین 400 و 700 تومان اقدام کنند.

شهردار تبریز در ادامه همچنین با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و همکاری شهرداری‌ها با دولت در اجرای موفق این قانون افزود: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و مشکلات ناشی از افزایش هزینه‌های شهرداری، چنین برداشت می‌شود که برای جبران این هزینه‌ها در لایحه بودجه سال 91 به ویژه در حوزه خدمات شهری یارانه بلیط اتوبوس موضوع پرداخت 50 درصد تسهیلات و تخفیفات اعطایی شهرداری‌ها در عوارض بافت‌های فرسوده و ... ضعیف عمل شده و انتظار می‌رود نمایندگان مجلس پیش از تصویب لایحه بودجه در این خصوص نیز چاره‌اندیشی کنند.

نوین در بخش دیگری از سخنان بر لزوم اجرای دقیق تکالیف مجلس به دولت در قانون برنامه پنج ساله چهارم در خصوص بهبود وضعیت خدمات‌شهری، تقویت شهرداری‌ها، رفع مشکلات حمل و نقل درون‌شهری، احیای بافت‌های فرسوده شهری، انتقال پادگان‌ها و زندان‌ها، کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و مباحث دیگر تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در مطالعه لایحه بودجه سال 91 تقدیمی دولت به مجلس و بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم که به موضوع تکالیف قبلی مجلس به دولت در برنامه پنج ساله چهارم نیز در این لایحه نگاه ضعیفی صورت گرفته و اعتبارات خاصی پیش‌بینی نشده است که انتظار می‌رود مجلس و نمایندگان مردم در بررسی این لایحه به ویژه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه نسبت به تأکید مجدد و نیز پیش‌بینی اعتبارات و ردیف‌های بودجه‌ای مشخص برای اجرایی شدن این تکالیف اقدام مقتضی صورت دهند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول