اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

تربیت نیروی ماهر دغدغه اشتغال کاشان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشان از تربیت نیروی ماهر به عنوان دغدغه اصلی در حوزه اشتغال این شهرستان نام برد.

تربیت نیروی ماهر دغدغه اشتغال کاشان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حمیدرضا تأملی جمعه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه مشاغل خانگی در این شهرستان اظهار داشت: ایجاد مشاغل خانگی به عنوان یکی از راهکارهایی است که می‌تواند دولت را از دو جهت برای رسیدن به تعهدات اشتغال کشور در قانون برنامه پنجم کمک کند.

وی مشارکت دادن مشاغل خانگی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بدنه اجتماعی و در امر تولید و اقتصاد پایدار در سطح کشور را یکی از این راهکارها دانست و افزود: توجه و پشتیبانی از مشاغل خانگی می‌تواند در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصاد و تولید کشور بروز و ظهور داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشان توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان در مشاغل خانگی را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: موضوع تربیت نیروی ماهر یکی از دغدغه‌های اساسی در حوزه اشتغال است که امیدواریم قبل از اجرای کامل این قانون بتوانیم سطح توانمندی و مهارت نیروی کار انسانی در سطح شهرستان را افزایش دهیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان نیز در این آئین از اختصاص 120 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی تاکنون 25 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل به حدود 3 هزار و 500 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

محمد باغبانی افزود: هشت دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا (ع)، میراث فرهنگی، اداره صنعت، معدن و تجارت (حوزه تجارت) در کارگروه اشتغال شهرستان کاشان زمان زیادی را صرف تصویب 120 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی کردند تا تسهیلات به مرحله پرداخت بانک رسید.

وی در ادامه خواستار تشکیل خوشه مشاغل خانگی در شهرستان کاشان شد.

کارشناس مسئول دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان کاشان نیز در این مراسم عنوان کرد: در سال جاری در زمینه مشاغل خانگی و در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، قالیبافی و هنری، 3 هزار و 500 مجوز فعالیت، توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره صنعت، معدن و تجارت (حوزه تجارت)، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی ارائه شده است.

حسن رمضانی با اشاره به تصویب 2 هزار و 500 طرح مشاغل خانگی در سال جاری خاطرنشان کرد: 75 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای این تعداد طرح در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اختصاص 52 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای 700 طرح خوداشتغالی مصوب در سال جاری خبر داد.

در نخستین نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی کاشان که با هدف تقویت و تشویق شاغلان بخش مشاغل خانگی شهرستان کاشان برگزار شده، شاغلان بخش مشاغل خانگی این شهرستان صنایع، تولیدات و محصولات خانگی، سنتی، هنری و تزیینی خود را در بیش از 100 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه تولیدات خیاطی، کشاورزی، عسل و قارچ، منبت‌کاری، معرق‌کاری و کار با چوب برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

نخستین نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی کاشان به مدت پنج روز از ساعت 15 تا 21 در محل نمایشگاه‌های شهرستان کاشان پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول