اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فاز دوم پتروشیمی عسلویه انجام شد

آماده‌سازی برای اجرای 6 میلیارد دلار طرح‌های پتروشیمی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: بیش از 100 هکتار زمین برای اجرای 6 میلیارد دلار طرح‌های پتروشیمی در پارس جنوبی آماده‌سازی شد.

آماده‌سازی برای اجرای 6 میلیارد دلار طرح‌های پتروشیمی در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه، با آماده‌سازی 100 هکتار زمین‌های واقع در فاز 2 پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، زمینه اجرای بیش از 6 میلیارد دلار طرح‌های مصوب پتروشیمی فراهم شد.

بر اساس این گزارش، طبق برنامه پیش‌بینی شده شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، 22 طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بیش از 16 میلیارد دلار در فاز دوم عسلویه احداث خواهد شد.

عملیات اجرایی ساخت برخی مجتمع‌های پتروشیمی در فاز دوم پتروشیمی عسلویه در سال‌های اخیر آغاز شده است؛ مجتمع پتروشیمی مهر، نخستین واحدی بود که در این فاز به بهره‌برداری رسید.

زمان بهره‌برداری مجتمع‌های پتروشیمی مروارید و کاویان نیز با پیشرفت فیزیکی مناسبی، نزدیک است؛ پیش‌بینی می‌شود، عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی دیگر مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی در این منطقه تا سال 1394 نهایی شود.

همزمان با ساخت مجتمع‌های پتروشیمی، برخی طرح‌های زیربنایی با هدف آماده‌سازی و پشتیبانی از مجتمع‌های پتروشیمی در حال انجام است؛ طرح‌های زیربنایی فاز دوم پتروشیمی عسلویه در چند بخش اجرا می‌شود و شامل فاز اول شهرک مسکونی پردیس جم، طرح گازرسانی به شهرک جم، تاسیسات پست اتصال شبکه برق سراسری کشور به تاسیسات برق‌رسانی به این شهرک، تصفیه خانه فاضلاب جم و خط برگشت پساب فاضلاب این شهرک، ساخت مهمانسرای شیرینو و مجموعه ورزشی و فرهنگی آن است.

همچنین برای جلوگیری از سیلاب‌های فصلی در فاز دوم پتروشیمی عسلویه سدهای تاخیری ساخته می‌شود. 

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول