اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین:

رسیدگی به نیازمندان از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: رسیدگی به امور نیازمندان و ضعفا از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در اوج اخلاق، اعتقاد و رهبری سیاسی است.

رسیدگی به نیازمندان از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هدایت‌الله صفری در همایش زکات شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران آبیک، کمیته امداد امام خمینی (ره) را بیتی از ولایت فقیه و بال عاطفه نظام بر شمرد و اظهار کرد: رسیدگی به امور نیازمندان و ضعفا از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و شکرانه نعمت سلامت، عمر، فرزند صالح، ثروت و مسئولیت ، خدمت‌رسانی بهتر ، رسیدگی بیشتر و دلجویی عاطفی به نیازمندان و مستمندان جامعه است.

وی با بیان این مطلب که کمیته امداد امام خمینی (ره) به تنهایی نمی‌تواند نیازها و مشکلات نیازمندان را مرتفع کند افزود: خیرین، حامیان و مردم باید همگام با دولت با هم‌افزایی و انرژی مضاعف در راستای رسیدگی به مشکلات و نیازهای مستمندان جامعه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

این مسئول بر اختصاص 10 الی 20 درصد از زکات را برای نیازمندان ضروری خواند و تصریح کرد: زکات سیر کردن فقر است که رمز سیر شدن انسان در روز قیامت محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، از تعریف، تعمیر، احداث، بهسازی و تکمیل 438 پروژه از محل جمع‌آوری زکات طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: امسال 48 میلیارد ریال زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری این رقم به پنج میلیارد ریال برسد.

صفری ادامه داد: میزان جمع‌آوری زکات در سال گذشته 18 میلیارد ریال و 500 میلیون ریال بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 162 درصد رشد داشته است.

وی یادآور کرد: آورده واقعی زکات باید 150 میلیارد ریال باشد که تاکنون یک سوم آن در استان قزوین تحقق یافته و با رقم واقعی هنوز فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با یک درصد جمعیت و مساحت کشور، جزو پنج استان برتر کشور در زمینه پرداخت زکات معرفی شده است.

این مسئول، بر افزایش همت و تشویق افراد جامعه به پرداخت زکات از سوی عاملین، مبلغین و پرداخت کنندگان زکات تأکید کرد و گفت: این مسئله که اگر زکات در جامعه ترویج پیدا کند، فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند، قانون اسلام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: دولت بیش از 10 میلیارد ریال در قالب تشویق در زمینه پرداخت زکات به استان قزوین کمک کرده است.

صفری در خصوص اهمیت پرداخت زکات خاطرنشان کرد: مال و ثروت در دست انسان امانت است و خداوند برای امتحان به انسان عطا کرده که آیا انسان می‌تواند شاکر باشد یا کفران نعمت می‌کند.

وی ادامه داد: امام کاظم (ع) فرموده است: با پرداخت زکات اموالتان را بیمه کنید که امیدورایم این فریضه الهی بیش از پیش در جامعه احیا شود.

صفری تصریح کرد: به برکت نظام ولایی، منویات مقام معظم رهبری و توجه دولت نهم و دهم، فریضه الهی زکات که می‌رفت در جامعه به فراموشی سپرده شود به خوبی در جامعه احیا شده است.

گفتنی است، در پایان همایش زکات، از عاملین، مبلغین و پرداخت کنندگان زکات و برندگان مسابقه کتاب‌خوانی زکات تجلیل شد.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول