اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه مهندسی تبلیغات اسلامی:

عقل اجتماعی مهم‌ترین ویژگی یک مبلغ است / از روحانیون در بیمارستان استفاده شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه مهندسی تبلیغات اسلامی گفت: یک مبلغ دینی لازم است به خصیصه‌های علم، تقوا و عقل اجتماعی آراسته باشد، اما در این میان عقل اجتماعی از بقیه اهمیت بیشتری دارد.

عقل اجتماعی مهم‌ترین ویژگی یک مبلغ است / از روحانیون در بیمارستان استفاده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در دومین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار عرصه تبلیغ اظهار داشت: سه خصوصیت علم، تقوا و عقل اجتماعی در حجت‌الاسلام فیروزیان موج می‌زند و وی در راه تبلیغ دین تنها بر خدا توکل کرده و بر کمبود امکانات با عزم راسخ خود فائق آمده و در تواضع و فروتنی سرآمد بزرگان عصر خویش بود.

وی افزود: حجت‌الاسلام فیروزیان اکنون نیز با وجود سن بالا به علت ایمان وافر به هدف‌های تبلیغ خود برای رفتن به نقاطی که مبلغ نیاز است اعلام آمادگی کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برخی فعالیت‌های تبلیغی حجت‌الاسلام فیروزیان بیان داشت: مبارزه با فرقه ضاله بهائیت، پرداختن به کودک و نوجوان به طور خاص، تاسیس جامعه تعلیمات اسلامی در دوران طاغوت از جمله فعالیت‌های این روحانی مبارز است.

وی ادامه داد: احترام به همگان، توجه به نسل نو، مردم‌گرایی  استفاده از ابزارهای مختلف در تبلیغ مانند شعر، خطابه، خطاطی نستعلیق و شکسته از جمله استعدادهای ویژه ایشان در این زمینه است.

 

*دغدغه دفتر تبلیغات اسلامی تخصصی کردن تبلیغ است

رئیس دبیرخانه مهندسی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاسیس دفتر مهندسی تبلیغات اسلامی گفت: زمینه‌های تبلیغ بسیار گوناگون است، بنابراین تخصصی کردن تبلیغ از جمله دغدغه‌های مهم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است.

وی افزود: اکنون حدود سه هزار و 500 مبلغ مرد و زن به طور در دفتر تبلیغات ثبت رسمی شده‌اند و تعداد زیادی نیز به طور غیر رسمی فعالیت می‌کنند.

ارزانی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمینه‌‌ها و مکان‌های تبلیغی با یکدیگر بسیار متفاوت‌ هستند باید مبلغان سامان‌دهی شده و تبلیغات به صورت تخصصی درآید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ازجمله اقدام‌های این دفتر در راستای سامان‌دهی مبلغان راه‌اندازی سایتی است که در آن نقاطی که به مبلغ احتیاج دارد معرفی شده و مبلغ می‌تواند با توجه به توانمندی‌های خود برای حضور در این مناطق ثبت‌نام کند.

وی ادامه داد: تربیت مبلغان کودک و نوجوان، خانواده، مشاور و مبلغ ناشنوایان، 40 مبلغ ویژه عشایر از جمله اقدام‌های تربیتی این دفتر در طول سال گذشته بوده و در حال برنامه‌ریزی برای تربیت نیروهای خاص مراقبت معنوی نیز هستیم.

ارزانی تاکید کرد: امروزه در دنیا به این نتیجه مهم رسیده‌اند که ایمان در چرخه درمان عنصر مهمی است و مبلغان روحانی کلیسا با بیمارستان‌ها در روند درمان همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما این موضوع در روند درمان بیماری‌ها در ایران نادیده گرفته شده و به همین علت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصمیم گرفته، افرادی را برای مراقبت‌های معنوی در بیمارستان‌ها تربیت کند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول