اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان مطرح کرد

رعایت اخلاق مهم‌ترین اصل انتخابات

خبرگزاری فارس: عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی مهم‌ترین اصل انتخابات است.

رعایت اخلاق مهم‌ترین اصل انتخابات

حجت‌الاسلام حسین اژدری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه وجود اخلاق و اخلاق‌مداری در مردم در تمامی موارد ضروری است، اظهار داشت: آنچه که از دیدگاه معصومان (ع) در ارتباط با اخلاق تعریف شده، این است که تقوا به عنوان نخستین عامل برای اخلاق به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تقوا رئیس اخلاق به شمار می‌رود، اضافه کرد: وجود تقوا در افراد به معنای حاکم بودن تمامی اخلاقیات در آن‌ها است.

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: کاندیداتور‌ها و طرفداران آن‌ها، مردم و ناظران، هیئت‌های اجرایی و بازرسان انتخابات ملزم به رعایت اخلاق در انتخابات هستند.

اژدری با اشاره به اینکه کاندیداتور‌های انتخابات باید از شاخصه تقوا برخوردار باشند، افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، قانون‌مداری مطلق باید محور فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون بر نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم است، تاکید کرد: این افراد باید قانون‌مدار باشند و از چارچوب قانون و مواضع قانونی فراتر نروند.

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فتنه‌های پس از انتخابات 88 نیز به دلیل عدم پایبندی به قانون بوده است، ادامه داد: پایبندی به قانون نیز سبب تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث کاندیداتور‌های انتخابات موضوع رقابت مطرح است، بیان داشت: این افراد باید صداقت و درستی را محور فعالیت‌ها و سخنان خود قرار بدهند و کاندیداتور‌های انتخابات باید نمایندگان مقابل خود را به مردم معرفی کنند.

اژدری با اشاره به اینکه تعریف در عرصه رقابت اهمیت بسیاری دارد، گفت: کاندیداتور‌های انتخابات باید از تخریب سایر افراد بپرهیزند و دشمن به دنبال این است که این افراد به تخریب یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تمامی نمایندگان مجلس باید با قصد خدمت به نظام و انقلاب وارد صحنه شوند، اظهار داشت: مردم باید با انتخاب و بصیرت خود نمایندگان اصلح را برای مجلس انتخاب کنند و مجلس شورای اسلامی صالح، سالم، صادق و پیرو ولایت فقیه را برای کشور رقم بزنند.

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: طرفداران کاندیداتور‌های انتخابات نیز نباید با فعالیت‌های خود در راستای حمایت از این افراد سبب ضرر و زیان مردم و ایجاد خدشه به چهره شهر شوند و این افراد باید اخلاق را به صورت کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کاندیدا‌تور‌های انتخابات باید به صورت صادقانه با مردم صحبت کنند، تصریح کرد: رأی مردم و انقلاب در انتخابات امانت است و این افراد باید امانت‌داری را در تمامی موارد رعایت کنند.

اژدری با اشاره به اینکه انتخابات یک عرصه رقابتی است، ادامه داد: افزایش بصیرت و آگاهی مردم در راستای انتخاب نمایندگان مجلس برای نشستن بر کرسی مجلس شورای اسلامی ضروری است.

وی تاکید کرد: مردم ایران از ابتدای انقلاب تاکنون با تمام توان خود در راستای دفاع از کشور و حفظ انقلاب وارد صحنه شده‌اند و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ایرانیان مردم موقعیت‌ها و لحظه‌ها هستند و این افراد با موقعیت‌شناسی در راستای دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب عمل می‌کنند.

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان بیان داشت: مردم بدانند امروز بحث انتخابات یک بحث جهاد است و دشمن به صورت علنی در حال مقابله با اهداف کشور و نظام بوده و تمامی مردم باید با حضور حداکثری خود در انتخابات و موقعیت‌شناسی با اهداف دشمن مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان ایران به صورت‌های مختلف به دنبال ایجاد خدشه در افکار و اندیشه‌های مردم هستند، افزود: امروز آمریکایی‌ها از کلاهک‌های هسته‌ای نمی‌ترسند، بلکه از حضور حداکثری مردم در تمامی عرصه‌های مختلف کشور هراس دارند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول