اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتشاراتی‌های اقلیم کردستان عراق:

برپایی نمایشگاه کتاب کردستان عراق زمینه‌ای برای مبادلات فرهنگی است

خبرگزاری فارس: از دیدگاه برخی از اعضای انتشاراتی‌های اقلیم کردستان عراق برگزاری نمایشگاه کتاب کردستان عراق زمینه مناسبی برای مبادلات فرهنگی است.

برپایی نمایشگاه کتاب کردستان عراق زمینه‌ای برای مبادلات فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اگر چه تمامی کردهای جهان خود را ایرانی می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند اما وجه اشتراکات ویژه‌ای بین کردستان ایران و کردستان عراق وجود دارد که با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه ارتباط بیشتر و نیز مبادلات فرهنگی فراهم می‌شود.

سرپرست اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزاری نمایشگاه کتاب‌ اقلیم کردستان عراق در ایران را به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرایی کردن یکی از بندهای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل ارشاد و وزارت روشنبیری کردستان عراق خواند.

به گفته سامان احمدی، هزار و 500 عنوان کتاب با 15 هزار جلد از 12 انتشاراتی فعال کردستان عراق در قالب این نمایشگاه عرضه می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه یاد شده در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج تا بیست و هشتم بهمن ماه جاری از ساعت 9 صبح تا 19 عصر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گفته مسئول انتشاراتی آکادمی کردی هولیر، وجه مشترک‌های فراوان موجب استقبال خوب و ستودنی مردم سنندج از کتاب‌های به نمایش گذاشته شده است.

زیاد نادرعالایی که 80 عنوان کتاب با موضوعات ادبی، زبان، فرهنگی و تاریخی در غرفه‌اش را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است، افزود: استقبال از کتاب‌های کردی بیانگر وجود مشترکات بوده و این زمینه‌ای برای گسترش روابط دو طرف و در نتیجه ارتقای سطح امنیت منطقه خواهد بود.

نماینده انتشاراتی سرده‌م سلیمانیه هم با بیان اینکه فروش و درآمد در این نمایشگاه برای ما در اولویت‌های آخر قرار دارد، گفت: استفاده و بهره‌مندی مردم کردستان از کتاب‌های منتشر شده در اقلیم کردستان عراق اولویت مجموعه شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است.

سوزان جمال برگزاری نمایشگاه کتاب‌ اقلیم کردستان عراق در ایران به عنوان نخستین تجربه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ذوق و سلیقه مردم کردستان برای انتشاراتی‌ها سنجیده می‌شود و کتاب‌های مورد نیاز در نمایشگاه‌های بعدی ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چندین عنوان کتاب در انتشاراتی سردم چاپ و توزیع می‌شود که 45 عنوان کتاب آن در زمینه‌های رمان، ادب، فلسفه، هنر تئاتر و موسیقی و پرورشی در قالب این نمایشگاه عرضه می‌شود.

محمد ایوبی یکی از خریداران کتاب‌های موجود در نمایشگاه برگزاری چنین نمایشگاهی را لازمه ارتباطات فرهنگی و آشنایی بیشتر مردم کردستان خواند و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه جای قدردانی از مسئولان دارد.

وی استمرار برگزاری این نمایشگاه را ضروری دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ایران در اقلیم کردستان عراق نیز لازم است و با این کار موجبات مراودات و مبادلات فرهنگی میسر می‌شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول