اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه سال‌جاری صورت گرفت

صادرات 250 میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به عراق

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر گفت: در 10 ماهه سال‌جاری حدود 250 میلیون دلار کالا از طریق مرز تجاری شلمچه به عراق صادر شده است.

صادرات 250 میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به عراق

عبدالواحد غلامی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز شلمچه یکی از مرزهای فعال در حوزه تجارت کالا به عراق به شمار می‌رود در 10 ماهه نخست امسال 249 میلیون و 91 هزار و 351 دلار کالا از طریق این مرز به عراق صادر شده است.

وی افزود: در این مدت و در مجموع 40 هزار و 846 گواهی مبداء صادر شده که بیشترین تعداد گواهی‌های صادره مربوط به مهرماه با 7 هزار و 91 گواهی و کمترین آن نیز مردادماه با یک هزار و 953 گواهی صادره بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر ادامه داد: هم‌چنین در این مدت وزن خالص کالاهای صادراتی 681 میلیون و 511 هزار و 11 تن بوده که بیشترین حجم آن در مهرماه با 119 میلیون و 140 هزار و 253 و کمترین آن نیز مربوط مردادماه با 36 میلیون و 448 هزار و 389 تن بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در 10 ماهه امسال بیش از 120 نوع کالا به عراق صادر شده است اضافه کرد: اکثر کالاهای صادرشده از نوع مصالح ساختمانی، موادغذایی و میوه و تره‌بار بوده است.

غلامی‌نژاد در خصوص آمارهای دی‌ماه نیز گفت: در دی‌ماه امسال 2 هزار و 643 گواهی مبداء صادر و 50 میلیون و 180 هزار و 385 تن کالا به ارزش دلاری 25 میلیون و 354 هزار و 816 از طریق مرز تجاری شلمچه صادر شده است.

وی با اشاره به تأثیر مثبت افزایش صادرات کالا به عراق در زمینه توسعه اقتصادی منطقه خاطرنشان کرد: گسترش صادرات و ترانزیت کالا به عراق از طریق مرز شلمچه هم‌چنین موجب ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان منطقه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد با گسترش فعالیت‌های تجار در شلمچه شاهد افزایش بیش از پیش صادرات از طریق این مرز به عراق باشیم.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول