اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمان:

کتاب‌های مورد نیاز حوزه‌های علمیه تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های مدارس علمیه‌، لحاظ کردن 50 درصد تخفیف برای عضویت طلاب و اعضای خانواده آنها از سوی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان انجام می‌شود.

کتاب‌های مورد نیاز حوزه‌های علمیه تامین می‌شود

محمدجواد حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از امضای تفاهمنامه بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد و اظهار داشت: این تفاهمنامه شامل تبلیغ کتابخوانی، ترویج فرهنگ مطالعه مفید و نهادینه کردن آن به عنوان یک ارزش اجتماعی در جامعه توسط مبلغان دینی، تولید و تأمین محتوای دینی متناسب با نیاز جامعه مخاطب کتابخانه‌های عمومی و همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است.

وی با اشاره به تعهدات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این تفاهمنامه تصریح کرد: از جمله تعهدات این نهاد می‌توان به خرید آثار مکتوب اعم از کتاب، مجلات و نشریات حوزه‌های علمیه متناسب با نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی و بر اساس اعلام نظر کار گروه‌های تخصصی انتخاب منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

حسین‌زاده عنوان کرد: کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های مدارس علمیه‌، لحاظ کردن 50 درصد تخفیف برای عضویت طلاب و اعضای خانواده آنها در کتابخانه‌های عمومی و ارائه نرم‌افزار مدیریت کتابخانه و نمایه نشریات به کتابخانه‌های حوزه‌ها بر اساس تعرفه کتابخانه‌های عمومی زیرمجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

وی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این تفاهمنامه متعهد شده نسبت به سفارش منابع مورد نیاز کتابخانه‌ها به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به منظور تولید محتوا، مکان‌یابی کتابخانه‌های عمومی جدید در جوار مساجد و مدارس علمیه به منظور ایجاد پیوند بین مسجد، حوزه، روحانیت و کتابخانه اقدام کند.

حسین‌زاده گفت: ارائه مشاوره‌های فنی برای توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی حوزه‌های علمیه و همیاری در برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارتی در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز کتابخانه‌ها نیز در این تفاهمنامه لحاظ شده است. 

وی با اشاره به تعهدات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در تفاهمنامه همکاری مشترک ابراز داشت: این مرکز متعهد شده تا با تولید محتوای منابع دینی و اسلامی متناسب با نیاز نهاد کتابخانه‌های عمومی در قالب قراردادهای جداگانه، زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مفید به عنوان یک عمل معنوی و خیر توسط مبلغان در مساجد و مجالس دینی را فراهم آورد و در زمینه اجرای آموزش‌های مورد نیاز نهاد کتابخانه‌های عمومی در قالب توافقات دوسویه همکاری کند. 

حسین‌زاده مساعدت مبلغان حوزه‌های علمیه در هدایت کمک‌های خیران در زمینه احداث و اداره کتابخانه‌های عمومی مورد نیاز جامعه به ویژه در مناطق محروم در کنار کمک به مساجد، مدارس و حوزه‌های علمیه را از تعهدات دیگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی گفت: در این تفاهمنامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران متعهد شده تا نسبت به لحاظ کردن حداقل 40 درصد تخفیف برای خرید کتب و نشریات این مرکز برای کتابخانه‌های عمومی، ارسال یک نسخه از مجلات و نشریات حوزه‌های علمیه به مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی نمایه به منظور نمایه‌سازی و امکان استفاده عمومی از کتابخانه‌های مشارکتی و اختصاص درب مستقل بدین منظور اقدام کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول