اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه خبر داد

رشد 10 درصدی آثار ارسالی به مرحله داوری تفصیلی کتاب حوزه

خبرگزاری فارس: دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه از رشد 10 درصدی آثار ارسالی به مرحله داوری تفصیلی کتاب سال حوزه خبر داد.

رشد 10 درصدی آثار ارسالی به مرحله داوری تفصیلی کتاب حوزه
حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه  اظهار کرد: این همایش فرصت رقابت سالم را بین محققان و پژوهشگران حوزوی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه همایش در 15 گروه دسته‌بندی می‌شوند، گفت: تفسیر و علوم قرآن، حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی از گروه‌هایی است که آثار در آنها طبقه‌بندی می‌شوند.

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه با اشاره به ارسال 900 اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه، عنوان داشت: آثار ارسالی در گروه‌های 15 گانه دسته‌بندی شده و سپس مورد داوری اجمالی قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی‌که حد نصاب لازم از این مرحله داوری را کسب کنند به ارزیابی تفصیلی در مرحله دوم ورود پیدا کرده و از سوی دو تا سه داور هر کتاب ارزیابی شده و آثاری که حدنصاب امتیاز را کسب کنند به شورای علمی واگذار می‌شوند.

حقی ادامه داد: کیفیت آثار به طور کلی سال به سال از میزان رشد فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده به طوری که آثار راه یافته به مرحله ارزیابی تفصیلی در سال جاری دارای رشد پنج تا 10 درصدی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون ارزیابی‌های آثار به پایان رسیده و کتاب‌های برگزیده به شورای علمی معرفی شده و شورای علمی پس از برگزاری جلسات آثار را انتخاب می‌کند.

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه یادآور شد: محدودیتی در تعداد آثار انتخاب شده از سوی داوران وجود ندارد و هر اثر در صورت احراز امتیاز لازم بر اساس آئین‌نامه همایش به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر معرفی می‌شود.

وی عنوان داشت: کتاب‌های حوزه نجف با اهتمام بیشتر در برنامه جشنواره سال جاری مورد توجه قرار گرفته و رقابت بین حوزه قم و نجف را جدی‌تر می‌کند.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول