اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

صادرات 60 میلیون دلاری لوازم خانگی از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات 60 میلیون دلاری لوازم خانگی از این استان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات 60 میلیون دلاری لوازم خانگی از چهارمحال و بختیاری

سیاوش نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 115 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است که از این میزان، لوازم خانگی با 60 میلیون دلار ارزآوری بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده بالای لوازم خانگی در بخش صادرات، سهم قابل توجه این تولیدات در صادرات استان نشانه توسعه یافتگی استان در تولید کالاها و محصولات فنی است.

نظری تصریح کرد: بر اساس آمار صادرات سال‌های اخیر چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید لوازم خانگی جزو استان‌های پیشرو کشور است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان صادرات دیگر کالاهای تولیدی این استان به خارج از کشور، گفت: در سال ‌جاری صادرات موکت با ارزش 19 میلیون دلار، سیمان و بادام مامائی هرکدام با ارزش 14 میلیون دلار از دیگر اقلام صادراتی استان است.

وی کشور عراق را مقصد نخست صادرات کالاهای این استان عنوان کرد و گفت: در بین کشورهای واردکننده کالاهای استان، عراق با 76 میلیون دلار و هندوستان با 10 میلیون دلار رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

نظری در ادامه از رشد 30 درصدی صادرات کالا از این استان خبر داد و گفت: سیمان، لوازم برقی خانگی، مغز بادام، موکت، کاشی و سرامیک، مخزن گاز، خوراک ماهی، خمیرمایه، پرنده‌های زینتی و ماهی بیشترین کالاهای صادراتی از چهارمحال و بختیاری است که به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ارسال شد.

وی تصریح کرد: سالانه 29 کالای مختلف از چهارمحال و بختیاری به 25 کشور دنیا صادرات می‌شود که ارزآوری مناسبی برای کشور و اقتصاد استان است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزایش هزینه حمل و نقل، رشد 90 درصدی قیمت مواد اولیه موردنیاز کارخانه‌های تولیدی، کمبود نقدینگی و به تعویق افتادن جوایز صادراتی را از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان برشمرد.

انتهای پیام/ح20/چ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول