اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

همایش ملی گیاه‌پالایی در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی گیاه‌پالایی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان برگزار شد.

همایش ملی گیاه‌پالایی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دبیر برگزاری نخستین همایش ملی گیاه‌پالایی در آیین افتتاح این گردهمایی اظهار داشت: تلاشی هر چند کوچک برای حفاظت محیط زیست، ‌تبادل علمی و نظرات پژوهشگران در این زمینه از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

حکیمه علومی محورهای مورد بحث در این کنفرانس یک روزه را شامل استراتژی‌های گیاهان تجمع‌دهنده، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و گیاه‌پالایی، شناسایی و معرفی گیاهان تجمع‌دهنده و گیاه‌پالایی و حفاظت محیط زیست ‌عنوان کرد.

وی افزود: از بین 175 مقاله ارسال شده به این کنفرانس براساس شاخص‌های مصوب کمیته علمی و داوران 105 مقاله به صورت پوستر و 20 مقاله در قالب سخنرانی پذیرش شد.

علومی تصریح کرد: این همایش توسط مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی برگزار شده است.

دبیر نخستین همایش ملی گیاه‌پالایی گفت: گیاه‌پالایی شامل جذب، تغییر شکل، تجمع و یا تصعید آلاینده‌ها به کمک گیاهان سبز برای زدودن آلودگی‌های محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: نظر به گسترش آلودگی‌های محیط زیست در کشور، نیاز به پاک‌سازی مناطق آلوده احساس می‌شود، با این دیدگاه، مرکز بین‌المللی علوم، تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی نخستین همایش ملی گیاه‌پالایی را به منظور بیان دیدگاه‌ها و شیوه‌های کارآمد پالایش توسط گیاهان برگزار کرد.

علومی بیان داشت: کنجکاوی بشر‌ در طبیعت چهره زیستگاه وی را دچار زخمی عمیق از تغییرات، انقراض و آلودگی کرده است.

وی اظهار داشت: به جاست که انسان زیرک، حفاظت از زیستگاه خویش را سرلوحه مسیر کند و کاو خود کرده و چه چیزی را می‌تواند کارآمد‌تر از گیاه در اختیار برگزیند، می‌توان با مهندسی این موجودات سبز به طور هوشمندانه ناپاکی‌ها و آلاینده‌های محصول فعالیت بشری را از رخ طبیعت زدود.

علومی بیان داشت: امروز، انسان این شیوه را گیاه‌پالایی می‌نامد، این روش که به عنوان شیوه‌ای علمی، کارآمد و با صرفه اقتصادی در خدمت بشر است، وابسته به قابلیت گیاهان در جذب، ذخیره و حذف آلاینده‌های محیط زیست بوده و به طور گسترده توسط محققان، دانشمندان و شرکت‌های گیاه‌پالایی در پالایش مناطق مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول