اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت و درمان خبر داد

صدور پروانه 500 داروی گیاهی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان از صدور پروانه 500 قلم داروی گیاهی در کشور خبر داد و گفت: پزشکان به‌راحتی می‌توانند این داروهای گیاهی را در نسخه بنویسند.

صدور پروانه 500 داروی گیاهی در کشور

احمد شیبانی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در تولید داروهای گیاهی اشاره کرد و اظهار داشت: ایران از نظر منابع گیاهان دارویی با توجه به اقلیم آن بسیار برخوردار است.

وی ایران را در استفاده از گیاهان دارویی دارای سوابق سنتی و فرهنگی بسیار خواند و افزود: داروهای گیاهی با وجود پزشکی جدید مقداری مظلوم واقع شده‌اند.

شیبانی از صدور پروانه 500 قلم داروی گیاهی در کشور خبر داد و تصریح کرد: پزشکان به‌راحتی می‌توانند این داروهای گیاهی را در نسخه بنویسند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ایجاد دانشکده طب سنتی در کشور، خاطرنشان کرد: طب سنتی یکی از مواردی است که کشور را صد درصد از وابستگی نجات می‌دهد.

وی تهیه داروهای گیاهی مورد استفاده در طب سنتی را از منابع داخلی عنوان کرد و بیان داشت: پزشکان در زمینه داروهای گیاهی باید تلاش بسیاری انجام دهند و اطلاع‌رسانی صورت گیرد ضمن اینکه صنعت داروسازی برای تولید داروهای گیاهی باید تلاش کند.

شیبانی با بیان اینکه در گذشته از داروهای گیاهی به صورت جوشانده، پودر و ... استفاده می‌شد، گفت: داروهای گیاهی در حال حاضر در صنعت داروسازی توسط داروسازان فرموله شده‌اند و به صورت قرص، کپسول، قطره و شربت استفاده می‌شوند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان بر ضرورت تجاری‌سازی داروها با توجه به شرایط اخلاقی و اسلامی ایران تاکید کرد و ابراز داشت: نگاه مسئولان در صنعت داروسازی باید برون‌مرزی باشد تا بتوان سریع‌تر و بیشتر به داروها دسترسی پیدا کرد.

وی همچنین گیلان را قطب داروسازی در کشور معرفی کرد و یادآور شد: این استان پس از تهران جزو استان‌هایی است که کارخانه‌های داروسازی قابل ملاحظه‌ای در آن قرار دارد و گیلان را به عنوان قطب دارویی در کشور تلقی می‌کنیم.

شیبانی با اشاره به استقرار چهار کارخانه داروسازی در گیلان، اذعان داشت: کارخانه‌های تولید مواد اولیه دارو و تولید صابون طبی در این استان مستقرند.

رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت ایجاد دانشکده داروسازی در گیلان تاکید کرد و گفت: ایجاد دانشکده داروسازی در گیلان را پیگیری می‌کنیم.

اوت‌های پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول