اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

برگزاری دوره آموزشی پرورش گیاهان زینتی در آمل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: 50نفر از جوانان علاقمند در آمل دوره شش روزه آموزش پرورش گیاهان زینتی را گذراندند.

برگزاری دوره آموزشی پرورش گیاهان زینتی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی نیاکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این دوره کلاس آموزشی و مهارتی که به مدت شش روز برگزار شد، اظهار داشت: این دوره با هماهنگی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی و در محل مرکز جهاد کشاورزی رودبار آمل صورت گرفت.

وی با اعلام سرفصل‌های این دوره آموزشی یادآور شد: این افراد با شناسایی انواع گل و گیاهان زینتی، نحوه انتخاب گیاه ، مکان و زمان کاشت‌، نحوه کاشت و نحوه آبیاری و غذادهی و نوردهی، نحوه پرورش و تکثیر، نحوه برداشت، دسته‌بندی و ارسال به بازار فروش آشنا شدند .

امینی ابراز داشت: در پایان دوره برای هر یک از فراگیران این دوره آموزشی گواهی پایان دوره صادر می‌شود‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه ‌فجر تصریح کرد: در دهه‌فجر با هزینه‌ای بیش از 48 میلیارد و 500 میلیون ریال پنج طرح کشاورزی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

وی گفت: این پروژه‌ها شامل مرغداری مرغ تخم‌گذار در روستای لتی‌کلای دابودشت با حجم 30 هزار قطعه مرغ در هر دوره، پرواربندی گوساله در روستای چنگه‌میان دابودشت با حجم 50 راس دام گوساله، فاز دوم شرکت فرآورده‌های لبنی صالح در امامزاده عبدالله با حجم  پنج تن و با جذب 50 تن شیر خام و اشتغال به کار  25 نفر نیروی کار جوان، تجهیز و نوسازی و برق‌دار کردن چاه کشاورزی در روستای کاسمده لیتکوه با بهره‌برداری بیش از 40خانوار، لایروبی چشمه و نهر سنتی آب کشاورزی با بهره‌مندی 300 روستا خواهد بود.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول