اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اتوبوسرانی بیرجند خبر داد

فعالیت 160 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه تعداد کل اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی بیرجند را 160 دستگاه عنوان کرد.

فعالیت 160 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی بیرجند، یدالله غلام‌پور اظهار داشت: 35 دستگاه با عمر بالای 10 سال از رده خارج و 110 دستگاه در خطوط شهری و حومه‌‌ای فعال هستند که حدود 70 درصد ناوگان فعال در اختیار بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: با خرید 46 دستگاه اتوبوس نو و 10 دستگاه مینی‌بوس نو متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی به سه سال کاهش یافته است.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه قیمت تمام شده هر قطعه بلیط را 252 تومان عنوان کرد و اظهار داشت: شهروند با یارانه اختصاصی 100 تومان برای اتوبوس‌های خصوصی و 80 تومان برای اتوبوس‌های دولتی پرداخت می‌کند و مابقی نیز از طریق شهرداری و وزارت کشور تأمین می‌شود.

غلام‌پور با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور پروژه شارژ بلیت الکترونیک با استفاده از شبکه شتاب بانکی توسط سازمان اتوبوسرانی بیرجند راه‌اندازی شده افزود: عملیات اجرایی این پروژه عملاً از تیرماه سال جاری آغاز و پس از مطالعات فنی و طی مراحل قانونی با مشارکت بانک تجارت استان به بهره‌برداری رسید.

وی در مورد ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس شهر بیرجند گفت: 130 دستگاه سایه‌بان شیشه‌ای ایستگاه اتوبوس جایگزین ایستگاه‌های فلزی و فرسوده شهر شده است.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه اظهار امیدواری کرد: در سال 91 سازمان اتوبوسرانی با اختصاص به موقع اعتبار از سوی شهرداری و وزارت کشور گام مؤثری در زمینه ساماندهی حمل و نقل درون شهری بردارد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول