اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه اول سال آینده

5 خط ویژه اتوبوس‌رانی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در نیمه اول سال آینده، پنج خط ویژه اتوبوس‌رانی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

5 خط ویژه اتوبوس‌رانی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسام قلعه‌دار ظهر امروز در حاشیه سفر خبرنگاران اصفهانی به شیراز برای بازدید از پروژه‌های شهری این کلانشهر و نیز افزایش تعامل رسانه‌های دو استان اصفهان و فارس اظهار داشت: از این پنج خط ویژه، دو خط BRT از میدان احسان تا پایانه استقلال که واقع در منطقه غرب شیراز است تا سمت پایانه نمازی راه‌اندازی می‌شود.

وی که از اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروهای شیراز به منظور رفع ترافیک در آنجا خبر داد و بیان داشت: محدوده ترافیک شیراز نزدیک به 820 هکتار از اراضی بافت مرکزی را شامل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک در شیراز از اوایل اسفندماه به تدریج به صورت مکانیزه در عرض 20 ماه به اجرا در می‌آید.

وی در ارتباط با ناوگان فرسوده اتوبوس‌رانی شهر شیراز افزود: عمر مفید یک اتوبوس در سطح کشور، 10 سال است و این در حالی که این امر در شیراز به اجرا در آمده است.

قلعه‌دار از نوسازی و تعویض ناوگان اتوبوس‌رانی شهر شیراز از سال آینده خبر داد و اضافه کرد: تاکنون در تخصیص یارانه سوخت به اتوبوس‌های شیراز موفق نبودیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیط‌های اتوبوس در شیراز پس از سه سال توقف قیمت، افزایش یافت،  ادامه داد: در طول این سه سال، قیمت بلیط‌های اتوبوس‌ 60 تومان بود که امسال به 120 تومان افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به 700 اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز فعال است.

وی گفت: در نیمه اول سال آینده، پنج خط ویژه اتوبوس‌رانی در شیراز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول