اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

قرعه استراحت کشتی‌گیر قمی در پیکارهای قهرمانی آسیا

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیر قمی در روز نخست پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با قرعه استراحت روبه‌رو شد.

قرعه استراحت کشتی‌گیر قمی در پیکارهای قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی مردان رده سنی بزرگسالان آسیا از امروز در شهر گومی کره جنوبی آغاز می‌شود و طی آن از جمع هفت فرنگی‌کار کشورمان، پنج کشتی‌گیر در اوزان مختلف برابر حریفان خود به روی تشک می‌روند.

در این دوره از رقابت‌ها که با شرکت کشتی‌گیران مطرح تمام کشورهای آسیایی برگزار می‌شود، کشتی‌گیران مدعی کسب عناوین برتر قاره کهن در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم بر روی سه تشک سالن ورزشی شهر گومی با یکدیگر به رقابت‌ می‌پردازند.

در بین هفت فرنگی‌کار اعزامی کشورمان به این دوره از پیکارها هادی علیزاده پورنیا کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم نیز حضور دارد که در وزن 74 کیلوگرم در تلاش برای تکرار موفقیت‌های خود در رقابت‌های جوانان آسیا و بین‌المللی باکو برابر حریفان آسیایی به میدان می‌رود.

این کشتی‌گیر جوان و شایسته منطقه نیروگاه قم در وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد اما در این رقابت‌ها علیزاده پورنیا در دور دوم با رمضی صلاح المعارفی کشتی‌گیر کشور اردن روبه‌رو خواهد شد.

علیزاده پورنیا پیش از این سابقه کسب مدال برنز از پیکارهای سال 2010 قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در کشور چین و همچنین مقام پنجم مسابقات جایزه بزرگ بین المللی فیلا در باکوی آذربایجان را نیز در کارنامه افتخارات کشتی خود به ثبت رسانده است.

بر اساس برنامه‌ریزی مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات، پیکارهای رده‌بندی و فینال اوزان 55، 60، 66، 74 و 84 کیلوگرم از ساعت 18 امروز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود، ضمن اینکه از ساعت 14 روز جمعه بیست و هشتم بهمن کشتی‌گیران دو وزن باقی مانده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و از ساعت 18 همین روز دیدار نهایی این اوزان برگزار خواهد شد.

این در حالی است که رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا نیز بعد از پایان مسابقات رشته فرنگی در روزهای 27 تا 30 بهمن ماه برگزار می‌شود، و در صورتی که هادی علیزاده پورنیا کشتی‌گیر قمی در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در وزن 74 کیلوگرم مدال بگیرد، شانس حضور در ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی را نیز خواهد داشت.

تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها را محسن حاجی‌پور، حمید زارع، افشین بیابانگرد،‌ هادی علیزاده حبیب‌الله اخلاقی، داود گیل‌نیرنگ، محمد قربانی به سرمربیگری محمد بنا و مربیگری جمشید خیرآبادی، رسول جزینی، حمیدرضا اسماعیل‌نژاد و ایرج اسفندیاری‌فر تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه حسام‌الدین جعفری سرپرست این تیم است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول