اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور کشتی گیران 8 کشور خارجی در جام یادگار امام قم قطعی شد

خبرگزاری فارس: تعداد تیم‌های خارجی میهمان پیکارهای کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام در قم به هشت کشور رسید.

حضور کشتی گیران 8 کشور خارجی در جام یادگار امام قم قطعی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که تنها 10 روز دیگر به برگزاری هشتمین دوره پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در شهر مقدس قم باقی مانده است، پرونده حضور تیم‌های خارجی در این دوره هنوز باز است.

بعد از برگزاری هفت دوره موفق این جام به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کشتی استان قم در سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد جام هشتم با توجه به حضور کشتی گیران مطرح ایرانی و چهره‌های سرشناس خارجی از اعتبار بالاتری برخوردار باشد.

در واقع مشخص شدن چهره‌های برتر پیکارهای انتخابی این جام در پایان رقابت‌هایی که با شرکت مدعیان از استان‌های مختلف و از بین نفرات ملی پوش قدیم و جدید کشتی فرنگی در شیراز برگزار شد، این جام میزبان کشتی گیران مطرحی از کشورمان خواهد بود.

این در حالی است که هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در هفته آغازین اسفند ماه میزبان کشورهای خارجی نیز خواهد بود و تا این امروز حضور هشت تیم خارجی در این دوره از پیکارهای جام یادگار امام قطعی شده است.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی هشت کشور برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام(ره) اعلام آمادگی کرده‌اند که در بین آنها کشتی گیران فرنگی کار از کشورهای مطرح ارمنستان، قزاقستان، ترکیه، آذربایجان، سوئد، گرجستان، عراق و ترکمنستان در مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام (ره) در قم اعلام حضور خواهند یافت.

این در حالی است که بر اساس تقویم فدارسیون جهانی کشتی (فیلا) که اکنون جام یادگار امام را یکی از جام‌های معتبر کشتی فرنگی دنیا می‌شناسد، هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) روزهای ششم و هفتم اسفندماه به میزبانی ایران و در شهر مقدس قم به انجام خواهد رسید.

همچون سال‌های گذشته سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برای برگزاری‌ این دوره از پیکارها در نظر گرفته شده و کشتی‌ها بر روی دو تشک برگزار می‌شود.

فرنگی کاران شرکت کننده از کشورمان و تیم‌های میهمان خارجی در حالی در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام شرکت می‌کنند که رقابت‌ها قرار است در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم برگزار شود.

جام هشتم در حالی پیش روی کشتی گیران داخلی و خارجی است که در سال‌های اخیر همواره کشتی گیران کشورمان با کسب بیشترین مدال فاتح رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام بوده‌اند و تیم‌هایی نظیر ترکیه و آذربایجان رقابت تنگاتنگی برای کسب مقام‌های دوم و سوم با یکدیگر داشته‌اند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول