اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

40 هزار بافنده یزدی سالانه 200 هزار متر فرش تولید می‌کنند

خبرگزای فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در استان یزد هم‌اکنون 40 هزار بافنده به صورت فعال مشغول فعالیت هستند که این تعداد سالانه 200 هزار مترمربع فرش تولید می‌کنند.

40 هزار بافنده یزدی سالانه 200 هزار متر فرش تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی زارع عصر امروز در حاشیه نمایشگاه سراسری فرش دستباف استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یزد از عمده تولیدکنندگان فرش در کشور است و فرش یزد از دیرباز شهرتی ملی و حتی جهانی دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 40 هزار بافنده به طور فعال در این استان مشغول فعالیت و بالغ بر 22 هزار نفر از آنها دارای کارت شناسایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده بافندگان از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی شامل درمان، از کار افتادگی و بازنشستگی نیز 13 هزار نفر به شعب تامین اجتماعی استان یزد معرفی شده‌اند.

زارع یادآور شد: هم‌اکنون در استان یزد سالانه 200 هزار مترمربع فرش دستباف تولید می‌شود که هر مترمربع آن به طور میانگین 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی همچنین از اختصاص حدود 40 میلیارد ریال تسهیلات از سال گذشته تاکنون برای پرداخت از طریق بانک عامل به متقاضیان ایجاد کارگاه‌های تولید فرش دستباف در راستای توسعه این هنر صنعت در استان یزد خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه سراسری فرش دستباف در استان یزد اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع فرش با هدف توسعه صنعت فرش، ایجاد فضای مناسب برای تعامل گسترده فعالان این هنر صنعت، معرفی و توسعه صادرات فرش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 7هزار مترمربع در قالب 90 غرفه میزبان تولیدکنندگانی از تبریز، یزد، اصفهان، نائین، قم، شیراز، مشهد، کرمان، تهران، قزوین و کاشان است.

به گزارش فارس، پنجمین نمایشگاه سراسری فرش دستباف هم‌اکنون در سالن شهید قندی یزد برپاست و تا 30 بهمن‌ماه میزبان علاقمندان به هنرصنعت فرش است.

در این نمایشگاه تولیدکنندگان و تجار 10 استان کشور از جمله تبریز، قم، اصفهان، نائین، کاشان، شیراز، مشهد، کرمان، تهران، قزوین و اراک محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان خارج از استان، شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف روستایی استان یزد، اتحادیه‌های صنف بافندگان فرش دستباف و تولیدکنندگان استان، مراکز علمی چون دانشگاه اردکان همچنین هنرستان دخترانه کار دانش فرش دستباف استان نیز حضور دارند.

در این نمایشگاه انواع تابلوفرش، انواع فرش‌های تزئینی و گران‌قیمت ابریشمی با طرح‌های اصیل و نیز انواع فرش‌های عشایری با طرح‌های مختلف نواحی گوناگون در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا 30 بهمن‌ماه هر روز از ساعت 15 و 30 تا 21 و 30 دقیقه در قالب 90 غرفه در سالن شهید قندی یزد برپاست.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول