اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره فروش فرش دستباف آذربایجان غربی:

دولت از فرش‌بافان حمایت کند

دبیر جشنواره فروش فرش دستباف آذربایجان غربی گفت: باید دولت اقدامات حمایتی خود از فرش‌بافان بیشتر کند.

دولت از فرش‌بافان حمایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اسماعیل فرشینه پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه فروش فرش دستباف که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در مناطق مختلف آذربایجان غربی استعدادهای هنری زیاد و متنوعی وجود دارد لذا انتظار می‌رود به انحای مختلف از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند شوند تا فرش‌هایی با ابعاد متنوع و طرح‌های مختلف بافته شده و به بازار مصرف عرضه شود.

وی تصریح کرد: تولید فرش نه‌تنها در آذربایجان غربی بلکه در مناطق مختلف کشور کاهش یافته است ولی در این استان کیفیت تولید فرش به اندازه قابل توجهی ارتقا یافته است چرا که در راستای نیازسنجی و ارتقای سطح کیفی اقدامات لازم انجام شد به دنبال آن فرش‌بافان به دلیل داشتن علاقه و احساس مسئولیت فرش‌هایی قابل قبول بافتند.

این مسئول توجه به صنعت فرش را موجب رشد اقتصادی استان دانست و گفت: صنعت فرش‌بافی فقط یک رشته و یک عنوان شغل نیست بلکه یک فرآیند پیچیده از دامپروری، رنگرزی، بافندگی و .. شامل می‌شود لذا در صورتی که میزان تولید فرش ارتقا پیدا کند در حوزه‌های مختلف وضعیت معیشتی افراد زیادی بهبود خواهد داشت و کارگران واحدهای تولیدی به موقع دستمزد خود دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در راستای احیای جایگاه معنوی فرش در جامعه گام برداشته شود، بیان کرد: فرش یک محصول فرهنگی و برخاسته از تمدن ایران اسلامی است چنانچه این دیدگاه بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان شکل بگیرد و با این نگاه در راستای توسعه واحدهای تولیدی و ساماندهی گارگاه‌های فرش اهتمام شود علاوه بر توسعه اقتصادی، توسعه اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در جامعه شاهد خواهیم بود.

دبیر جشنواره فروش فرش دستباف آذربایجان غربی اظهار داشت: افزایش میزان تولید فرش به طور غیرمستقیم بر رویدادهای اجتماعی تاثیر دارد چرا که با بهبود وضع مالی خانواده‌ها میزان بیکاری، طلاق و بحران‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و میزان وقوع ازدواج نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول