اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی:

هنر فرش‌بافی برخاسته از فرهنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: هنر فرش‌بافی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برخاسته است.

هنر فرش‌بافی برخاسته از فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه خلیل نوری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه فروش فرش دستباف که در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در کشورمان به ویژه آذربایجان غربی هنرمندان فرش‌باف زیادی پرورش یافته است لذا نمایشگاه‌های مختلف اعم از استانی و کشوری فرصت بسیار مناسبی برای معرفی این استعدادها و جلب حمایت‌کننده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه فروش فرش دستباف از 22 بهمن تا 22 اسفند برپا می‌شود به طوری که امسال نمایشگاه مذکور برای ارائه تخفیف 5 درصد در آستانه عید نوروز برگزار می‌شود همچنین برای دومین بار برپا می‌شود نوبت نخست نیز در سال گذشته بود.

این مسئول با بیان اینکه این طرح یک مغازه، یک نمایشگاه نامیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در فروشگاه‌های منتخب شهرستان‌های ارومیه، خوی، بوکان، میاندوآب و مهاباد همزمان با مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود به طوری که 94 واحد صنفی برای عرضه محصول‌های خود مبادرت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 100 طرح در معرض دید مراجعان قرار خواهد گرفت همچنین طرح‌های مختلفی مانند تمام ابریشم، تمام پشمی، ریزبافت و هنری، درشت‌بافت، گل‌نامی، نوین‌فرش، موج مهر، ریزماهی و افشار هم در واحدهای مختلف برای ارائه به مشتریان وجود دارد تا بر مبنای سلیقه و نیاز خود به انتخاب دست بزنند.

این مسئول با بیان اینکه فرش در ابعاد مختلف اعم از دایره، بیضی و مربع در این مراکز برای عرضه آماده شده‌اند ادامه داد: حمایت‌کننده این نمایشگاه سازمان بازرگانی آذربایجان غربی و مرکز ملی فرش ایران است لذا برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم به اقدامات تبلیغاتی مانند نصب بنر، تیزر و ... مبادرت شد.

رئیس گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اظهار داشت: ارائه اطلاعات به مشتریان در مورد نحوه نگهداری فرش دستباف، معرفی هنرهای بومی استان، رونق بازار داخلی و ایجاد اطمینان بین مشتریان از عمده‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه قلمداد می‌شود.

نوری به اهمیت انعکاس فعالیت‌های فرش‌بافان در سطح استان توسط رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: بین فرش‌بافان آذربایجان غربی افراد مستعد، هنرمند و خلاق زیادی وجود دارد که دشوارترین نقش،نگاره‌ها و طرح‌های ترسیم شده توسط هنرمندان به‌نام را می‌بافند لذا می‌طلبد اصحاب رسانه برای معرفی کردن این فرش‌بافان اهتمام کنند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول