اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد اقامه نماز:

همسایه‏های سکولار در نماز از ما جلوترند/ عقب‏ماندگی‏ها جبران شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: در برهه کنونی متاسفانه در امر نماز حتی از همسایه‏های سکولار خود نیز عقب‏تر هستیم و این عقب‏ماندگی به تدریج باید جبران شود.

همسایه‏های سکولار در نماز از ما جلوترند/ عقب‏ماندگی‏ها جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام مجتبی کلباسی عصر امروز در نشستی با استاندار سمنان و نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان اظهار کرد: فرهنگ‏سازی بدون اینکه در تمام زوایای جامعه تلاشی مستمر و پایدار صورت گیرد، ممکن نیست.

وی تصریح کرد: امروز اگر بر لزوم اقامه نماز در دستگاه‏های اجرایی تاکید می‏شود، برای این است که این فرهنگ به تدریج باید در جامعه رسوخ پیدا کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: در برهه کنونی متاسفانه در امر نماز حتی از همسایه‏های سکولار خود نیز عقب‏تر هستیم و این عقب‏ماندگی به تدریج باید جبران شود.

کلباسی اضافه کرد: نماز بستر هویت است و اگر در حال حاضر شاهد افزایش بحران هویت در جامعه هستیم، هر روز مشکلات اخلاقی را در اجتماع مشاهده می‏کنیم، رفتارهای نامناسب داریم، مشکل امنیت و سلامت روانی در کشور وجود دارد و ...، در همه این اوضاع باید به نماز پناه برد تا مشکلاتمان برطرف شود.

وی تصریح کرد: حل بسیاری از بحران‏های از این دست در توجه دادن بیشتر جامعه به فرهنگ نماز نهفته است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: امروز حتی هنگامی که می‏خواهیم مسائل اجتماعی را بررسی کنیم، این امور در حوزه ادبیات جست‏وجو می‏شود که آیا جامعه پیشرفته است یا خیر و با این اوصاف هرگز نمی‏توان نقش نماز را در جامعه منکر شد.

کلباسی گفت: نماز یک کالای مصرفی نیست بلکه سرمایه‏گذاری مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

وی افزود: در برهه کنونی حجم مصرف داروهای آرام‏بخش، اضطراب و تشویش‏ها در جامعه ایرانی بسیار بالاست در حالی که بستری سالم، الهی، مطمئن و سازنده برای حل این مشکلات نماز است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: خدمت به نماز در حقیقت خدمت به تامین سلامت روانی جامعه است و انسان همواره مسئول به ثمر نشاندن بالاترین خدمات در زندگی خویش محسوب می‏شود.

کلباسی اضافه کرد: در همه جای قرآن کریم جز یک مورد، تزکیه بر تعلیم مقدم است و به همین خاطر باید اهتمام به امر نماز در دستگاه‏های اجرایی کشور افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مدیران دولتی باید توجه بیشتری به اقامه نماز جماعت اول وقت در ادارات داشته باشند و فرهنگ اقامه نماز باید از خانواده‏ها آغاز شود چراکه این نوع نماز پایدار است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: در غیر این صورت، تاثیرات بعدی در حوزه نهادینه‏سازی فرهنگ نماز بسیار اندک بوده و پایدار نیست.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: قرآن کریم عمل احسن را دعوت همگان به سوی خدا می‏داند و نماز در راس دستورات عملی خداوند متعال قرار دارد و جایگزینی برای آن متصور نیست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول