اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سمنان در مجلس خبرگان:

4 هزار مسئله برای مطلق نماز ذکر شده است / مدیران به اقامه نماز توجه کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: 4 هزار مسئله برای "مطلق نماز" ذکر شده است و این امر اهمیت این فریضه دینی را نشان می‏دهد که مدیران باید به آن بیشتر توجه کنند.

4 هزار مسئله برای مطلق نماز ذکر شده است / مدیران به اقامه نماز توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در نشستی با قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و استاندار سمنان بیان کرد: بیش از 4 هزار مسئله برای مطلق نماز و همه نمازها ذکر شده است ولی در این بین، چند مسئله از بقیه مهم‏تر است و زودتر انسان را به نتیجه می‏رساند و فرد ثمره آن را بهتر می‏بیند.

وی این مسائل را در ابواب "اصل نماز"، "وقت نماز" و "نحوه قرائت نماز" عنوان و اظهار کرد: درباره اصل نماز، حدیثی از رسول اکرم (ص) داریم که انسان تا زمانی که مشغول نماز است، گناهانش می‏ریزد، همانطور که در فصل خزان برگ از درخت می‏ریزد و این نشان‏دهنده اهمیت نماز است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما همواره عجله می‏کنیم تا نمازمان زودتر تمام شود، گاهی در نماز جماعت هستیم و وظیفه امام جماعت این است که ملاحظه حال همه را بکند و به همین خاطر اگر نماز اندکی کوتاه‏تر شود، اشکالی ندارد ولی هنگامی که به طور فردی نماز می‏خوانیم می‏توانیم تا حدی آن را طولانی‏تر کنیم.

* نماز اول وقت کمتر رعایت می‏شود

شاهچراغی با بیان اینکه فواید نماز بسیار است اما مجال بیان آن در فرصتی اندک وجود ندارد، ادامه داد: آنچه کمتر آن را در زمینه نماز رعایت می‏کنیم، وقت نماز و به خصوص نماز اول وقت است.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی، نماز اول وقت "رضوان‏الله" است و هیچ چیز بهتر از رضایت خداوند متعال نیست و اگر می‏خواهیم خداوند رحمان را راضی نگه داریم، باید نماز را در اول وقت به جای بیاوریم.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نماز آخر وقت طبق همین روایات، "غفران الهی" است و خدا در این زمان در حقیقت انسان را مورد آمرزش قرار می‏دهد و اینکه نماز را می‏پذیرد، در حقیقت نوعی بخشش از سوی حضرت حق است.

شاهچراغی تاکید کرد: باید به نماز اول وقت اهمیت بیشتری داده شود و همواره به آن اهتمام داشته باشیم.

* توجه به نحوه قرائت نماز بیشتر شود

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به لزوم توجه به نحوه قرائت نماز افزود: هنگام خواندن نماز اگر با دقت توجه کنیم، ممکن در برخی موارد اشکالاتی از نحوه قرائت ما گرفته شود.

شاهچراغی ادامه داد: حیف است که انسان عمری نماز بخواند اما این نماز با غلط همراه باشد و کلمات درست ادا نشود.

وی تصریح کرد: خوب است در زمینه قرائت نماز آموزش ببینیم؛ چرا که اگر در قرائت اشتباه داشته باشیم، نماز غلط محسوب می‏شود و باید آن را دوباره بخوانیم؛ به همین خاطر خواندن نماز بسیار مهم است و باید به آن همواره توجه داشته باشیم.

* نماز جماعت بسیار مهم است

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از نمازهای مستحبی، نماز جماعت است ولی این نماز آنقدر مهم بوده که لقمان حکیم به پسرش می‏گوید "پسرم اگر پایت روی سرنیزه است، نماز جماعت خود را ترک نکن".

شاهچراغی تاکید کرد: مدیران دستگاه‏های اجرایی در محل کار غالبا نماز جماعت برگزار می‏کنند و برپایی این نمازها در ادارات یکی از برکات و نعمت‏های نظام اسلامی است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نمازهای جماعت در دستگاه‏های اجرایی در زمان شاه ملعون نبود و باید قدر این نمازها را دانست و همه در آن شرکت کنند.

شاهچراغی ادامه داد: دولت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اجازه داده‏اند تا هنگام اذان در ادارات نماز جماعت برپا شود و منعی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نماز جمعه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید همواره به آن توجه شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول