اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی کرمان

حضور در پای صندوق‌های رأی انقلاب را بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حضوری سیاسی است و انقلاب اسلامی را نسبت به توطئه‌ها و طمع‌های دشمنان بیمه می‌کنند.

حضور در پای صندوق‌های رأی انقلاب را بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور بعد از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان اظهار داشت: رسول خدا (ص) در سال‌ها و روزهای پایانی عمر خود این سخن را مطرح و تکرار می‌کردند که من از چند چیز بر شما می‌ترسم.

وی افزود: کسب‌های حرام، شهوت‌های پنهان و ربا را می‌توان از جمله نگرانی‌های پیامبر اکرم (ص) نسبت به امت بعد از خودشان به شمار آورد.

عرب‌پور تصریح کرد: معتقدم که این سه موضوع به دنیاپرستی مربوط می‌شود، زیرا زمانی که دنیاپرستی بیاید، انسان به واسطه تعلق یا حرص به دنیا دیگر به منبع درآمد فکر نمی‌کنند، بلکه به افزوده شدن سرمایه خود می‌اندیشند.

وی پست و مقام و زیبایی‌های نامشروع را از جمله شهوت‌ها و تمایلات موجود در انسان‌ها ذکر کرد و گفت: ربا جزو شهوت‌پرستی است که ضربه‌های بسیار مهلکی را بر پیکره اقتصاد جامعه وارد می‌کند.

عرب‌پور اذعان داشت: حرام بودن ربا در اسلام نشانگر این است که اسلام به دنبال این است که سرمایه‌ها در گردش باشد و به تولید، اشتغال و کسب و کار منجر شود.

وی با بیان اینکه اسلام سرمایه‌اندوزی بدون تولید و اشتغال را تأیید نمی‌کند، تصریح کرد: تمام مراجع شیعه و سنی ربا را جزو گناهان کبیره می‌دانند.

عرب‌پور با اشاره به آیه‌ای از قرآن بیان داشت: گسترش ربا اعلان جنگ با خدا است و سرمایه‌هایی که به جامعه تنه می‌زند از این راه‌ها کسب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان اظهار داشت: ربا آفت‌های اقتصادی، بیکاری، عدم رونق کسب و اشتغال را به همراه دارد.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای سعادتمند، پیروز و قدرتمند هستیم، باید به قرآن، ائمه اطهار (ع) و سنت پیامبر (ص) رو بیاوریم و به آن عمل کنیم.

وی با قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی 22 بهمن ابراز داشت: شکوه این حضور برای دوستداران انقلاب بسیار خوشحال کننده و برای دشمنان انقلاب ناامیدکننده بود.

عرب‌پور با اشاره به اینکه ملت در مواقع حساس از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، گفت: انتظار داریم که مردم ما همان طور که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند در صحنه انتخابات 12 اسفند هم حضور گسترده‌ای داشته باشند.

وی انتخابات را مانور سیاسی دیگری در کشور خواند و افزود: انتخابات نمادی از مردم‌سالاری دینی است و حضور و مشارکت مردم ارزشمند است.

عرب‌پور اظهار داشت: حضور در پای صندوق رأی حضوری سیاسی است و در سطح کشور و جهان اثرگذار است و انقلاب اسلامی را نسبت به توطئه‌ها و طمع‌های دشمنان بیمه می‌کنند.

وی بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد، کاندیداها و طرفداران آن‌ها را به رعایت اخلاق توصیه کند و همچنین تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات مشارکت مردم را در دستور کار قرار دهد.

عرب‌پور صدور اطلاعیه و بیانیه، استفاده از رهنمودهای رهبری و امام راحل در زمینه انتخابات و انتخاب اصلح، افشاگری چهره دشمنان و ترسیم موقعیت کنونی کشور و تبیین نقش مجلس در داخل و خارج را ضروری دانست.

وی خاطرنشان کرد: وظایف نمایندگان باید برای مردم بازگو و ویژگی‌های نماینده اصلح مطرح شود که در این بخش صدا و سیما، مطبوعات، رسانه‌های دیجیتال، تشکل‌های مردمی، خطبه‌های نماز جمعه و ائمه جماعات می‌توانند، نقش‌آفرین باشند.

عرب‌پور بیان داشت: در صورت امکان باید از حضور سخنرانان مطرح در نشست‌ها بهره برد.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید منشور اخلاق انتخاباتی را برای ارائه به نمایندگان و طرفداران آن‌ها تهیه کند.

عرب‌پور دعوت از کاندیداها توسط شورای فرهنگ عمومی و توصیه‌های چهره به چهره به آن‌ها را مؤثر برشمرد و افزود: تذکر به مردم از طریق بروشور در سه فصل اهمیت حضور مردم، وظایف کاندیداها و طرفداران آن‌ها و دعوت برای مشارکت گسترده بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: شهرداری نسبت به فضاسازی شهری با شعارهای اخلاق انتخاباتی، ترغیب مردم به مشارکت گسترده و بیان شرایط کاندیداهای اصلح اقدام کند.

عرب‌پور با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مردم همیشه راضی باشند، تصریح کرد: راه‌های جلب مشارکت مردم از مهم‌ترین اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در سال آینده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول