اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان ظرفیت بالایی برای تولید قارچ دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی ظرفیت بالایی برای تولید قارچ دارد و می‌تواند به عنوان مرکز تولید قارچ ‌در شمال استان کرمان به شمار رود.

کوهبنان ظرفیت بالایی برای تولید قارچ دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در بازدید از مرکز تولید قارچ این شهرستان اظهار داشت: شهرستان کوهبنان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی ظرفیت بالایی برای تولید قارچ دارد و می‌تواند به عنوان مرکز تولید قارچ ‌در شمال استان کرمان به شمار رود.

وی قابلیت کشت این محصول غذایی در تمام فصول سال ‌در محیط‌های بسته‌، مصرف کم آب در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی، برداشت چند نوبت طی سال و همچنین ارزش بالای غذایی را از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول دانست که آن را از سایر محصولات غذایی متمایز کرده است. 

متقی با اشاره به مشکلات تولید کنندگان قارچ گفت‌: کمبود دانش فنی‌، سنتی بودن واحد‌های تولیدی‌، عدم برخوردار از ساختمان مجهز و مناسب‌، نبود صنایع جانبی تبدیلی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولید کنندگان این محصول است که با نگاه ویژه ‌دولت خدمتگزار به تولید کنندگان محصولات کشاورزی امید ا‌ست در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع بسیاری از این مشکلات باشیم.

توکلی مسئول مرکز تولید قارچ در کوهبنان نیز در این بازدید گفت‌: کامپوست از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده یک مرکز تولید قارچ است که از کاه و کود مرغی تهیه می‌شود و هر بسته بین 15 تا 20 کیلو وزن دارد و قادر است در یک ماه هفت کیلو قارچ را به ثمر رساند.

وی خاطر‌نشان کرد: دمای هوای لازم قبل از به دست آمدن قارچ نباید کمتر از 28 درجه ‌باشد، اما در زمان بار‌دهی و به ثمر نشستن محصول نیاز به گرمای 18 درجه سانتیگراد داریم.

توکلی عنوان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب، کیفیت و مرغوبیت محصول و مقدار برداشت زیاد این محصول غذایی و با حمایت فرماندار شهرستان و جهاد کشاورزی کوهبنان امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و راه‌اندازی مراکز تولید قارچ بیشتری در این خطه از استان‌ کرمان باشیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول