اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری

3485 تن قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌ جاری حدود 3 هزار و 485 تن قارچ خوراکی در این استان تولید شد.

3485 تن قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری تولید شد
مرتضی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی پروژه پرورش قارچ دکمه‌ای با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اعتبار این پروژه از محل تسهیلات بانکی به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال و آورده متقاضی به مبلغ 500 میلیون ریال تامین شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای 12 نفر به طور مستقیم و پنج نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این پروژه در روستای چوبین از توابع شهرستان فارسان احداث شده است، گفت: این واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی ظرفیت تولید حدود 220 تن قارچ در سال را دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 3 هزار و 485 تن قارچ خوراکی در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

مرادی از فعالیت 16 کارگاه تولید قارچ در این استان خبر داد و گفت: کارگاه‌های تولید قارچ در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، و فارسان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازار مصرف قارچ تولیدی استان در استان‌های اصفهان، خوزستان و فارس است، گفت: میزان اشتغال‌زایی تولید قارچ در استان به ازای هر 10 تن یک نفر در سال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قارچ‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: استان‌های تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس، همدان و خراسان جز عمده تولیدکنندگان قارچ به شمار می‌روند.

وی به وضعیت کشت گلخانه‌ای در این استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه در کشت گلخانه استفاده از آب تا 17 درصد کاهش می‌یابد و کشت نیز تا 20 برابر افزایش عملکردی دارد، باید حرکت سمت توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مرادی افزود: کشت گلخانه‌ای از طریق منابع بانکی و اعتبارات خصوصی حمایت می‌شود و نظارت و راهنمای کارشناسی آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول