اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد

اجرای طرح اشتغال‌زایی پرورش قارچ خوراکی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از اجرای طرح اشتغال‌زایی پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح اشتغال‌زایی پرورش قارچ خوراکی در خرمشهر
ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: طرح پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای با هدف اشتغال‌زایی و توسعه کشت این محصول در شهرستان خرمشهر در سال جاری در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف این طرح ترویج مصرف قارچ خوراکی در سبد غذایی مردم روستایی و شهری است افزود: قارچ خوراکی از مواد غذایی سالم و مفید برای سلامت جسم است که بسیاری از خانواده‌ها گاهی آن را به طور کامل از سبد غذایی خود حذف‌ می‌کنند و ما با اجرای این طرح سعی در ترویج مصرف آن در بین مردم شهر و روستا داریم.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: این طرح توسط اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی خرمشهر و در دهستان حفار شرقی این شهرستان در حال اجراست.
داوری با بیان اینکه اجرای این طرح اهداف اشتغال‌زایی را نیز دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح کشاورزی تلاش داریم تا با اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی مردم روستایی را با ابعاد آن آشنا کنیم.
وی اضافه کرد: در این طرح همچنین زمینه لازم برای گسترش کشت آن با توجه به ظرفیت‌های موجود و سهولت اجرای آن در مناطق روستایی مدنظر قرار گرفته‌است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با تأکید بر اهمیت گسترش محصولات کشاورزی قابل کشت در این شهرستان تصریح کرد: تک‌ بعدی بودن در هر صنعت و حرفه‌ای به مرور زمان باعث آسیب رساندن به آن صنعت می‌شود و در کشاورزی نیز به همین صورت است.
داوری افزود: در کشت محصولات کشاورزی نباید از تنوع و وسعت دادن به محدوده محصولات احتمالی قابل کشت که با آب و هوا و شرایط جوی خرمشهر سازگاری دارند دست بکشیم و همواره باید در تلاش برای توسعه دادن این صنعت باشیم.
وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: اعتبار لازم برای اجرایی کردن این طرح 2 میلیون تومان است که همگی از محل اعتبارات استانی تأمین شده‌است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان گفت: امیدواریم در آینده با اجرای طرح‌های بهتر و موثرتر گامی مهم در راه توسعه صنعت کشاورزی منطقه برداریم.
انتهای پیام/غ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول