اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش مسئولان

گازرسانی به جنوب کرمان در حال پیگیری است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنایع و معادن جنوب کرمان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان مسئولان جنوب استان کرمان، طرح گازرسانی به جنوب استان در حال پیگیری است.

گازرسانی به جنوب کرمان در حال پیگیری است

ابراهیم بلوچی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با پیگیری مسئولان، فعالیت گازرسانی به شهرستان کهنوج کلنگ‌زنی و این کار وارد مرحله اجرایی شده است.

وی افزود: در ادامه این امر تلاش‌های مستمر مسئولان مربوطه در راستای گازرسانی به دیگر شهرستان‌های جنوب استان نیز در حال انجام است.

بلوچی تصریح کرد: جنوب استان کرمان با توجه به رشد بخش صنعت و معدن و نیاز به نیروی برق مورد نیاز خود شاهد تلاش‌های فراوان برای ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب از جمله نیروگاه بوده است.

وی ابراز داشت: از جمله نتایج این تلاش‌ها می‌توان به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه یک‌هزار مگاواتی شهرستان کهنوج اشاره کرد. 

بلوچی با اشاره به مشکل کم‌آبی منطقه جنوب کرمان بیان داشت: جنوب استان کرمان با توجه به خشکسالی‌های مستمر برای تهیه این نعمت الهی در سال‌های اخیر در تنگنا به سر می‌برد.

وی گفت: وجود سد بتنی شهر جیرفت بر روی رودخانه هلیل‌رود در شمال شهرستان جیرفت با گنجایش 333 میلیون مترمکعب، به مدیریت مصرف آب در سال‌های اخیر کمک فراوانی کرده است.

بلوچی با اشاره به تعداد منابع آب‌های زیرزمینی جنوب استان کرمان گفت: 4 هزار و 780 چاه عمیق، 16 هزار و 160 چاه نیمه‌عمیق، 505 قنات و یک‌هزار و 21 چشمه در جنوب استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول