اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اسفند امسال

زنان خانه‏دار مشمول بیمه و حقوق بازنشستگی می‏شوند

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از برخورداری زنان خانه‏دار از حق بیمه تامین اجتماعی و همچنین حقوق بازنشستگی تا اسفند سال 90 خبر داد.

زنان خانه‏دار مشمول بیمه و حقوق بازنشستگی می‏شوند

فاطمه رهبر در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در جاجرود از برخورداری زنان خانه‏دار از حق بیمه تامین اجتماعی و همچنین حقوق بازنشستگی تا اسفند سال 90 خبر داد و اظهار داشت: این پیشنهاد چندی پیش از سوی اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به دولت ارائه شد.

وی، بانوان را ایفاگر نقشی موثر در اقتصاد خانواده خواند و افزود: بانوان در جامعه ایرانی نقشی موثر در اقتصاد خانواده بازی می‏کنند.

رهبر ادامه داد: خرید خوراک و غذای گرم از مراکز طبخ و تهیه عمومی، دستکم هزینه‏ای بالغ بر 20 هزار تومان را به دنبال دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما بانوان با صرف وقت و انرژی گرانبهای خود غذایی به مراتب سالم‏تر و با کیفیت بهتری را با هزینه‏ای کمتر از 5 هزار تومان برای خانواده تهیه می‏کنند و در این میان زحمات زنان خانه‏دار در این صرفه‏جویی 15 هزار تومانی و سایر موارد مشابه، پنهان و دور از چشم باقی می‏ماند.

وی افزود: علاوه بر این، زنان جامعه ایرانی از حقوق دیگری نظیر نفقه، مهریه و... برای تحکیم بنیان خانواده و حفظ و صیانت از آرامش این هسته اولیه و اصلی جامعه می‏گذرند.

رهبر، خواستار جبران این ایثار همراه با عشق بانوان جامعه شد و افزود: از این رو، باید این همه ایثارگری و عشق زنان ایرانی به کانون خانواده که اسباب کار بیش از توان و فرسودگی زودهنگام آنها را فراهم می‏ساخت، به نحوی جبران شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فراکسیون پیشنهاد تشکیل صندوقی برای تامین نقدینگی بیمه زنان خانه‏دار برای برخورداری آنها از پشتوانه‏ای مناسب را به‌عنوان مبحثی مورد تایید مقام معظم رهبری به دولت ارائه داد.

وی با اشاره به تفاوت‏های این بیمه با بیمه تامین اجتماعی سرپرست خانواده خاطرنشان کرد: ممکن است برخی بانوان در خصوص این حق بیمه با بیمه تامین اجتماعی سرپرست خانواده دچار تردید شوند.

رهبر تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی سرپرست خانواده صرفا یک نهاد خدمات درمانی فاقد حقوق بازنشستگی برای بانوان است؛ اما این مهم در بحث بیمه زنان خانه‏دار مورد توجه قانون‏گذار و مجری طرح قرار دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بدین ترتیب، زنان سرپرست خانواده می‏توانند مانند یک کارگر و کارمند رسمی از مزایای بازنشستگی این طرح بهره‏مند شوند.

وی با اشاره به بیمه مشاغل خانگی بانوان نیز خاطرنشان کرد: بانوانی که در مناطق شهری و روستایی از طرق مختلف، شغلی خانگی را برای رفع مایحتاج خانوار بر عهده می‏گیرند، نیز مشمول بیمه مشاغل شده‏اند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول