اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون روابط کار اداره کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

بازرسی سنتی جوابگو و کارآمد نیست

خبرگزاری فارس: معاون روابط کار استان اصفهان گفت: بازرسی سنتی از کارگاه‌های تولیدی و دادن ابلاغیه به کارفرما برای لحاظ کردن امور ایمنی کارگران، دیگر جوابگوی نیاز امروز جامعه نیست.

بازرسی سنتی جوابگو و کارآمد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن برومند پیش‌ازظهر امروز به مناسبت برپایی کارگاه آموزشی بازرسان کل کشور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان که موضوع اختصاصی آن بررسی‌ راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت و ایمنی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه راهکارهای سنتی اداره بازرسی دیگر جوابگوی نیاز استان اصفهان نیست برای همین تلاش می‌کنیم با برپایی چنین همایش‌هایی از ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده را برده و به راهکار‌های جدید و کارآمد دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای خود از جمله مقوله صنعت توانسته است سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود جلب کند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت کارگری استان اصفهان، نیاز به بررسی‌ راهکارهای ایمنی بیش از گذشته برای ما پررنگ‌تر شده است.

معاون روابط کار استان اصفهان اشاره‌ای به آمار بازرسی استان اصفهان داشت و گفت: در یک سال گذشته شاهد 35‌هزار مکاتبه و 3‌هزار بازرسی ادواری، موردی و بررسی حوادث در این استان بودیم.

وی تاکید کرد: رشد صنایع مادر در استان اصفهان بسیار چشمگیر و عجیب بوده است و به دنبال آن نیز بحث ایمنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است.

برومند در مورد کمیته‌ها (کار گروه) بازرسی و حفاظت اظهار داشت: هدف از تشکیل چنین کمیته‌هایی پیش از اینکه جنبه قانونی داشته باشد، خوب بود آن مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بازو بودن کمیته‌های فنی و بازرسی و پس از آن هدایت برای تشکیل کمیته‌های حفاظت بسیار مهم است.

معاون روابط کار استان اصفهان در مورد اقدامات استان اصفهان در مورد امور بازرسی گفت: تشکیل کار گروه ویژه بازرسی متشکل از تیم‌ چهار نفره با رویکردی جدید از اقدامات اختصاصی استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: همواره تلاش می‌کنیم مدیران را با مسائل ایمنی آشنا و پس از توجیه کردن مسائل، راه را به مدیران کارگاه‌های تولیدی نشان دهیم تا خود بتوانند به راهکارهای مناسب دست پیدا کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول