اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات قم:

قم مرکز فعالیت‌های علمی اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز نیز که شهر قم در جهان اسلام به عنوان مرکز فعالیت‌های علمی در دین اسلام شناخته می‌شود.

قم مرکز فعالیت‌های علمی اسلام است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، اظهار داشت: از دیرباز شهر قم پایگاهی برای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و اشعریون که مورد وثوق امام صادق (ع) بوده‌اند، در قم سکونت داشته‌اند.

وی ادامه داد: طبعا وقتی قومی مورد وثوق ائمه (ع) قرار می‌گیرند، ائمه دیگر نیز این قضیه را با دید امامت نگاه کرده و تلاش می‌کنند این جریان را حفظ کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: امام موسی کاظم (ع) نیز در زمان امامت خود از این جریان سازی امام صادق (ع) مطلع بوده و روز به روز  تلاش می‌کند قم را به عنوان پایگاهی برای اهل‌بیت (ع) انتخاب کرده و نمایندگانی در قم داشته‌ باشد تا ارتباط با این پایگاه شیعه تقویت شود.

وی افزود: بنابراین قم به عنوان پایگاه شیعه شناخته شده و همین موضوع سبب شد هنگامی که حضرت معصومه (س) در مسیر سفر به خراسان با هجوم دشمن روبه‌رو شد، از همراهان خود سراغ شهر قم را بگیرند.

نجاریان‌زاده گفت: حضرت معصومه (س) که در اطراف شهر ساوه توسط عوامل دشمن مسموم شده بودند، به طرف قم آمدند تا در شهری که حرم اهل‌بیت (ع) است، ساکن شوند و همین موضوع نشان‌دهنده ارادت مردم قم به این خاندان در طول تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: هنگامی که حضرت معصومه (س) به قم وارد می‌شوند، مورد استقبال مردم قم و محبان اهل‌بیت (ع) قرار گرفته و در این شهر توقف می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (ع) علاوه بر استراحت در شهر قم در همین مدت کوتاه اقامت در این شهر به برگزاری جلسات و ترویج علوم دینی پرداختند که این فعالیت‌ها سرآغاز فعالیت‌های علمی مردم قم در طول تاریخ شد.

وی افزود: امروز نیز که شهر قم در جهان اسلام به عنوان مرکز فعالیت‌های علمی در دین اسلام شناخته می‌شود، از همان حرکت حضرت معصومه (س) سرچشمه می‌گیرد.

نجاریان‌زاده عنوان داشت: پس از وفات حضرت معصومه (س) نیز مرقد شریف ایشان در شهر قم محل قراری برای عاشقان اهل‌بیت(ع) شد.

وی گفت: استقبال مردم قم از دختر امام موسی‌بن‌جعفر (ع) نشان‌دهنده ولایت‌مداری و دوستی آنان با اهل‌بیت (ع) است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: قم از همان زمان پایگاه و حرم اهل‌بیت(ع) شد و آنطور که در روایات آمده تعدادی از یاران حضرت مهدی(عج) نیز از این شهر برمی‌خیزند.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس روایاتی که از اهل‌بیت (ع) به ما رسیده است، علم از نجف آغاز شده و در قم به ثمر می‌نشیند.

نجاریان‌زاده با اشاره به خصوصیات حضرت معصومه (س) اظهار داشت: حضرت معصومه (س) هم از لحاظ علمی و هم از نظر زهد و تقوا یگانه زمان خود بود.

وی گفت: آنطور که در تاریخ آمده است حضرت معصومه (س) چنان در علوم دین تبحر داشت که در نبود پدر بزرگوارش به سئوالات دینی مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌داد و این پاسخ‌های او مورد تائید امام موسی‌بن‌جعفر (ع) قرار می‌گرفت.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: استوانه‌های علمی که امروز در قم تشکیل شده، از برکات وجود حضرت فاطمه معصومه (س) در این شهر است.

وی افزود: جلوه دیگری از شخصیت تابناک فاطمه معصومه (س) زهد و تقوای وی است که سبب شده از او به عنوان فاطمه ثانی نام ببرند.

نجاریان‌زاده در پایان یادآور شد: امروز حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم نگین همه خوبی‌هاست و مورد عنایت تمام شیعیان جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول