اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شایق:

قیام 29 بهمن تبریز نشانگر میثاق آذربایجانی‌ها با ولایت است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب تبریز گفت: خون شهدای قیام ۲۹ بهمن بیعت دوباره مردم آذربایجان با امام خمینی(ره) به عنوان مرجع دینی و رهبری سیاسی بود و نشان داد که میثاق مردم این سامان با ولایت همیشه پایدار و گسست‌ناپذیر است.

قیام 29 بهمن تبریز نشانگر میثاق آذربایجانی‌ها با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان با اشاره به نقش مردم ولایت‌مدار آذربایجان در حرکت‌های تاریخ‌ساز اظهار داشت: آغازگری مردم غیرتمند تبریز در شکل‌گیری انقلاب و قیام علیه رژیم جلاد پهلوی، حضور حماسی در دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌‌گران، الگوی سایر مناطق بوده و چون نگینی درخشان در تاریخ ایران می‌درخشد.

وی، حماسه 29 بهمن سال 56 تبریز را یکی از این حرکت‌های سرنوشت‌ساز دانست و افزود: مردم مومن و انقلابی تبریز و آذربایجان همواره در صف اول مبارزات مردمی حضور داشته و مدافع اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی بوده‌اند.

شایق، مردمی بودن و حرکت بر اساس باورهای دینی و توحیدی تحت رهبری روحانیت را از شاخص‌های مهم حماسه‌ ۲۹ بهمن نامید و تصریح کرد: در حالی‌که برنامه‌ریزان و اطرافیان شاه می‌پنداشتند با سرکوب مردم قم در 19 دیماه سال 56  بار دیگر برای سالیان متمادی سلطه رژیم پهلوی ادامه پیدا خواهد کرد اما حرکت مردم دلاور آذربایجان در 29 بهمن، نقطه عطفی شد تا با برپایی آیین‌های چهلم قیام شهرها، نهضت خمینی کبیر (ره) به یک قیام و انقلاب سراسری تبدیل و به بهار دلنشین پیروزی مردم در دهه فجر سال ۱۳۵۷ ختم شود.

نماینده مردم تبریز در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: خون شهدای قیام ۲۹ بهمن بیعت دوباره مردم آذربایجان با امام خمینی(ره) به‌عنوان مرجع دینی و رهبری سیاسی بود و نشان داد که میثاق مردم این سامان با ولایت همیشه پایدار و گسست‌ناپذیر است.

وی تاکید کرد: مردم مسلمان و غیرتمند آذربایجان همواره پرچمدار استقلال و آزادیخواهی بوده و در هر برهه از زمان نقش مهم و سرنوشت‌ساز خود را به اثبات رسانیده‌اند و شهر تبریز به‌عنوان شهر حماسه و خون با موقعیت استثنایی و حساس خود همیشه کانون تحولات کشور بوده و رشادت و ایثار مردم این خطه در راه اعتلای دین و مقابله با دشمنان در تاریخ ملت ایران تاثیرگذار است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تبریز به‌عنوان شهر حماسه و خون در همه مراحل انقلاب اسلامی با اعتقاد راسخ به اسلام پیرو ولایت بوده و با حفظ وحدت کلمه در تعمیق و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفاظت از آنها تلاش بی‌وقفه داشته‌ و دیدار همه ساله مردم این خطه شهیدپرور با مقام معظم رهبری، میثاق دوباره با ولایت و اعلام وفاداری مجدد به اسلام و ولایت بوده است. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول