اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

رعایت تقوای سیاسی لازمه نامزدهای ولایتمدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار کاشان با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) رعایت تقوای سیاسی را لازمه نامزدهای ولایتمدار دانست.

رعایت تقوای سیاسی لازمه نامزدهای ولایتمدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی سه‌شنبه شب در نخستین جلسه مشترک اعضای هیئت اجرایی نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شکست نامزدها در انتخابات به معنای بازنده بودن نیست، نامزدها در عین تلاش برای انتخاب شدن باید در رفتار و سخنان خود تقوای سیاسی را رعایت کرده و بر اساس خطبه متقین امام علی (ع) معنای آن حرکت در مسیر حق و وارد نشدن در حرکت های بیهوده و باطل است.

وی با اشاره به اهمیت این دوره انتخابات، تحریم انتخابات، کم رونق ساختن انتخابات و حضور حداقلی مردم، اختلاف افکنی مانند انتخابات 88 از طریق سایت‌های بی نام و نشان را از اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانست.

فرماندار ویژه کاشان با تأکید بر ضرورت هوشیاری و بیداری نامزدهای انتخاباتی برای جلوگیری از سوء‌استفاده دشمنان افزود: شما افرادی ولایتمدار و دوستدار نظام جمهوری اسلامی هستید که پا بر عرصه انتخابات گذاشته‌اید و باید نشان دهید در یک مسیر هستید و برای یک هدف تلاش می‌کنید لذا باید رقابتی سالم و صحیح داشته باشید.

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی بیان داشت: شما نامزد حضور در عرصه قانون‌گذاری هستید لذا نیت خود را اینگونه قرار دهید که قانونگذار قانونمدار باشید و از نوع قانونگذاران قانون‌گریز نباشید.

این مسئول با تأکید بر پرهیز نامزدها از تخریب نظام، مسئولان و همدیگر توصیه کرد: نامزدهای انتخاباتی در سخنان و رفتار خود از سیاه‌نمایی در انعکاس عملکرد و خدمات مسئولان نظام، ایجاد توقعات غیرمنطقی و بی‌مورد در مردم و یا سوءاستفاده از رسانه‌های نوشتاری، صوتی و تصویری برای تبلیغ خود به هر صورتی خودداری کنند.

جوادی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی بدانند تخریب موجب جمع‌آوری رای نمی‌شود بلکه موجب دلسرد کردن و ناامیدی مردم و شرکت نکردن آنها در انتخابات می‌شود و در واقع تخریب رای از رقبا کم نمی کند بلکه از رأی نظام می کاهد.

معاون استاندار اصفهان با تأکید بر رعایت زمان تبلیغات توسط نامزدها افزود: قانون اساسی وظایف و حوزه فعالیت نمایندگان مجلس را روشن کرده‌ لذا شعار و وعده های نامزدهای انتخاباتی باید در حیطه کاری و اختیارات قانونی آنها باشد.

وی در پایان با اشاره به برخی از افراط و تفریط‌ها توسط برخی از طرفداران نامزدها خواستار مدیریت ستاد تبلیغات توسط نامزدها شد.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان نیز در این نشست از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و اختصاص شعبه‌ای خاص در دادگستری این شهرستان خبر داد.

محمد دهقان خواستار قانونمداری نامزدهای انتخاباتی شد و ادامه داد: تخریب نامزدهای انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام ستادهای انتخاباتی از جمله مهم‌ترین جرایم انتخاباتی است که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل خواستار کنترل فضای سایبری و ایجاد فضای آرام در شهرستان شدند.

همچنین در پایان این نشست بسته‌های فرهنگی شامل بروشور اخلاق انتخاباتی، شاخص انتخابات از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، قوانین انتخابات مربوط به نامزدهای انتخاباتی و تخلفات و جرایم انتخابات تحویل نامزدهای انتخاباتی شد.

انتهای پیام/ن۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول