اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال سیاسی در استان البرز:

مردم خواستار مجلسی ولایت‌مدار و انقلابی هستند

خبرگزاری فارس: یکی از فعالان سیاسی استان البرز تاکید کرد: در شرایطی که شرق و غرب با تجهیز ضد انقلاب و حمایت از بدخواهان و فریب‌خوردگان داخلی به دنبال ضربه ‌زدن به اسلام و انقلاب هستند، تنها مجلسی ولایت‌مدار و انقلابی می‌تواند همچون بازویی توانمند ولایت برای تحقق برنامه‌های انقلاب عمل کند.

مردم خواستار مجلسی ولایت‌مدار و انقلابی هستند

محمود کیانی امروز در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی صرف و با هدف دستیابی به قدرت نبود.

وی تصریح کرد: ملت ما در بهمن 57 کودتا نکرده و هدف آنها سرنگونی ظاهری یک رژیم و استقرار حکومتی دیگر نبود، بلکه آنها تفکری استبدادی را با قیام خود سرنگون کرده و خواستار استقرار حکومت دینی بوده و هستند.

کیانی با بیان اینکه تحقق چنین هدف بزرگ و ارزشمندی به سادگی محقق نشد، گفت: انقلاب ما با خون هزاران شهید و ایثارگر به پیروزی رسید و حراست از آرمان‌های آن طی سه دهه اخیر نیز هزینه‌های هنگفتی به کشور تحمیل کرد که ملت ما تنها به عشق ولایت و با امید به پیروزی نهایی حق، این هزینه‌ها و سختی‌ها را تحمل کردند.

* نقش مجلس در استقرار حاکمیت دینی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ترسیم وظائف قوای سه‌گانه و نهادهای مختلف زیر نظر ولی فقیه برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اشاره کرد و گفت: در این ساختار قوه مقننه نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در دو بعد تدوین و تصویب قوانین و همچنین نظارت بر عملکرد قوای دیگر وظائف سنگینی بر عهده دارد و به دلیل جایگاه رفیع خانه ملت است که امام خمینی (ره) از این نهاد به عنوان راس امور یاد فرمودند.

کیانی تاکید کرد: به طور قطع افرادی که به خانه ملت به عنوان نمایندگان آحاد جامعه راه می‌یابند، ضمن آگاهی داشتن از اهمیت و حساسیت وظیفه خطیر خود، باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشند.

به گفته وی ولایت‌مداری، داشتن روحیه ایثار و فداکاری، گذشت از منافع دنیوی برای تحقق اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای اجرای حدود الهی و بالاخره داشتن روحیه ساده‌زیستی و مقابله با اشرافی‌گری از جمله مهمترین شاخصه‌هایی است که یک کاندیدای اصلح باید داشته باشد.

کیانی در پایان با اشاره به شرایط حساس کشور تاکید کرد: مردم ما خواستار حضور نمایندگانی ایثارگر، بسیجی و ولایت‌مدار در مجلس شورای اسلامی هستند و تنها حضور وکلایی با این روحیه می‌تواند مجلسی مقتدر و در راس امور را تشکیل دهد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول