اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

2 بانک ژنتیک در کشور راه‌اندازی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی از راه‌اندازی دو بانک ژنتیک تا پایان سال‌ جاری در کشور خبر داد و گفت: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته تهیه کارت ژنتیک مجرمان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

2 بانک ژنتیک در کشور راه‌اندازی می‎شود

احمد شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، کمبود نیروی انسانی متخصص را از جمله مشکلات سازمان پزشکی قانونی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 750 پزشک در ادارات پزشکی قانونی سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که نیاز واقعی این سازمان بیش از سه برابر ظرفیت فعلی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: در بحث پزشک کادر تخصصی کمبودهایی زیادی داریم به طوری‌که حتی در برخی مناطق در حال مواجهه با تعطیلی مرکز هستیم.

وی از صدور کارت هوشمند در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته تهیه کارت ژنتیک مجرمان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

معاون قوه قضائیه از راه‌اندازی دو بانک ژنتیک تا پایان سال‎ جاری در کشور خبر داد و گفت: برای کشف جرم و جلوگیری از جرم و جنایت، بانک ژنتیک تاثیر زیادی دارد که در این راستا فایل ژنتیک همه مجرمان سابقه تهیه و وارد بانک می‎شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده که سال آینده 10 مرکز در 10 نقطه کشور راه‌اندازی شود که برخی از استان‌ها را نیز پوشش دهند.

شجاعی با بیان اینکه تهیه فایل ژنتیک مجرمان در اولویت نخست این سازمان قرار دارد، گفت: با تشکیل این بانک در صحنه‌های جرم و حوادث و اتفاقات اگر نیاز شد به بانک مراجعه صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به کاربردهای بانک ژنتیک، گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و تلفات زیادی در این خصوص داریم پزشکی قانونی برای تشخیص هویت افراد حادثه دیده دچار مشکل است که اگر فایل ژنتیک افراد را در اختیار داشته باشیم کار شناسایی هویت افراد به راحتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول