اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف شناخت با شیوه‌های کسب و کار

۱۰۰ بهشهری در دوره‌های کارآفرینی شرکت کردند

خبرگزاری فارس: با هدف آشنایی فارغ‌التحصیلان و جوانان علاقه‌مند به بازارهای کسب و کار جدید، یک دوره کلاس کارآفرینی با شرکت 100 بهشهری برگزار شد.

۱۰۰ بهشهری در دوره‌های کارآفرینی شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، دومین دوره کلاس‌های کارآفرینی این شهرستان به مدت یک هفته زیر نظر ۱۰ استاد دانشگاه در مرکز آموزش ضمن خدمت فرهنگیان بهشهر با شرکت 100 متقاضی و زیر نظر شرکت کارگزاران شمال انجام شد و صبح امروز به کار خود پایان داد.

مدیر شرکت مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، مهم‌ترین هدف برگزاری این کلاس‌ها را آشنایی جوانان با اصول و قوانین کسب و کار عنوان و خاطرنشان کرد: از جمله دلایل شکست افراد در بازار، آشنا نبودن آن‌ها با علم کسب و کار، نداشتن تعهد کاری، نداشتن طرح و برنامه و نداشتن مدیریت مالی است.

حبیب‌الله نجفی که دکترای برنامه‌ریزی درسی دارد و عضو انجمن صنفی کارآفرینان ایران است، موضوع خلاقیت، نوآوری، نوشتن یک طرح و برنامه هدفمند را در کنار استفاده از تجربیات مشابه عامل موثری در فرآیند ورود به بازار کسب و کار و مرحله کارآفرینی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با  تقدیر از همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر از استقبال خوب دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به فراگیری قوانین کسب و کار گفت و از مسئولان مربوطه خواست تا سهمیه‌های بیشتری به این کار اختصاص داده شود چرا که برخی از شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل کارآفرین شدند و درآمدزایی خوبی دارند.

عضو انجمن کارآفرینان ایران تصریح کرد: آموزش بازار کار، مدیریت مالی و منابع، اصول کارآفرینی، فنون مذاکره و بازاریابی، پرورش ایده کسب و کار، قوانین و مقررات کسب و کار، آشنایی با نهادهای کارآفرین، اصول سرمایه‌گذاری، ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و آشنایی با اختراعات کارآفرینی از مباحث مهمی بود که شرکت‌کنندگان کلاس‌های کارآفرینی آموختند.

به گزارش فارس، آموزش دوره‌های کارآفرینی به مدت ۵۱ ساعت و به صورت رایگان برگزار شد همچنین در پایان دوره از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی به عمل آمد و در نهایت موفق به کسب گواهینامه رسمی کارآفرینی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌شوند که به آن‌ها در راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی کمک موثری می‌کند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول