اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنری ارشاد همدان خبر داد

ایجاد نخستین نگارخانه هنر همدان در تویسرکان

خبرگزاری فارس: مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: نخستین نگارخانه هنرهای تجسمی استان همدان در شهرستان تویسرکان ایجاد می‌شود.

ایجاد نخستین نگارخانه هنر همدان در تویسرکان

محمدعلی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: ایجاد نگارخانه به منظور ارائه آثار هنرمندان یکی از برنامه‌های کلیدی ارشاد در راستای تحولی بنیادی در ارتقای هنرهای تجسمی استان است.

وی با اشاره به اینکه نگارخانه استان در سال جاری نخستین فعالیت خود را با ارائه 109 اثر آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در نگارخانه ارشاد از مجموع 109 اثر به نمایش گذاشته شده 16 اثر به مبلغ 50 میلیون ریال با بیشترین خرید از سوی اداره ارشاد استان به فروش رسید.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: یکی از طرح‌های مصوبی مؤکد شده دولت در حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی اختصاص یک درصد از سهم دارایی دستگاه‌های دولتی در راستای خرید آثار هنری به نمایش گذاشته شده در نگارخانه‌ها است.

فرجی اجرایی شدن این طرح را تحولی بزرگ در چرخه اقتصادی امور فرهنگی هنری خواند و تأکید کرد: نهادینه شدن خرید آثار هنری در نگارخانه‌ها به طور قطع بخش هنری استان جهشی چند برابری خواهد یافت.

وی از ایجاد نخستین نگارخانه هنرهای تجسمی استان در تویسرکان خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها نگارخانه استان در مرکز ارشاد است که تویسرکان از بین هشت شهرستان استان نخستین شهر، که مجوز ایجاد نگارخانه دریافت کرده است.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه نگارخانه محل نمایش تابلوها و آثار هنرمندان برای خرید و فروش است، تأکید کرد: این مرکز با حمایت و نظارت دولت به وسیله بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

فرجی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: به طور میانگین هر سال این نهاد حدود 50 نمایشگاه هنرهای تجسمی از آثار برگزیده هنرمندان در سطح استان برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها مهمترین محرک برای ایجاد انگیزه و شکوفا شدن استعدادها و بروز خلاقیت‌ها است، تأکید کرد: جشنواره فرصتی ایجاد شده برای عرضه کار و آثار هنرمندان است چراکه بهترین نقاد اثر یک هنرمند همان هنرمندان هستند.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را هدف و وظیفه ارشاد در راستای تعالی هنر خواند و اظهار داشت: یادگیری به صورت چهره به چهره در قالب ارتباط شاگرد و استاد، شناسایی نیرویی خلاقه نسل جوان، رفع نقایص، بهره‌مندی از تجربیات با تبادل افکار و انتقال به علاقمندان و ارتقای کیفی آثار هنری از مزیت‌های دهمین جشنواره هنرهای تجسمی در تویسرکان است.

وی با بیان اینکه این جشنواره هر سال یک بار با حضور فعالان عرصه هنر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره‌ها براساس طرح پیشنهادی از سوی اداره ارشاد هر شهر و با توجه به فراهم‌سازی بسترهای متناسب با شرایط و فضای کارگاهی و دیگر برنامه‌ها، برای میزبانی واگذار می‌شود.

فرجی تأکید کرد: هیچ یک از سیاست‌های ارشاد اسلامی در رابطه با فرهنگ و هنر تغییر نمی‌کند چرا که وظیفه ذاتی و سیاست ثابت این نهاد ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر به صورت کلی و عمومی در همه عرصه‌ها و برهه‌های زمانی است.

جشنواره هنرهای تجسمی استانی به میزبانی شهرستان تویسرکان روز 25 بهمن افتتاح و با رقابت 107 هنرمند و هشت داور و کارشناس در کارگاه‌های عملی در شش رشته هنری که در انتها با کارگاه آموزشی قباد شیوا گرافیست معاصر ایران عصر روز چهارشنبه خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول