اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

هنر مُقنّی‌گری در خراسان‌رضوی در حال نابودی است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: هنر مُقنّی‌گری در خراسان‌رضوی در حال نابودی است.

هنر مُقنّی‌گری در خراسان‌رضوی در حال نابودی است

علیرضا بصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: باید مسئولان امر برای برون‌رفت از این مشکل بزرگ راهکارهای اساسی ارائه کنند.

وی افزود: در حال حاضر این مشکل بزرگ به دلیل افزایش سن مُقنّی‌های فعلی برای ساخت قنوات در خراسان‌رضوی و نبود استقبال جوانان از این رشته بسیار مهم و تأثیرگذار ایجاد شده است.

مدیر اداره آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در همین راستا باید دولت با انجام اقدامات تشویقی برای جوانان آنها را ترغیب به ورود به این رشته برای عدم نابودی این هنر اصیل کند.

وی با ابراز تأسف از این موضوع که در حال حاضر هنر مُقنّی‌گری در کشور و به تبع آن در خراسان‌رضوی در حال نابودی و فناست، هشدار داد: باید مسئولان امر در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جامعی را داشته باشند.

بصیری با درخواست از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه‌اندازی رشته مقُنّی‌گری حرفه‌ای توضیح داد: با این اقدام شاهد اتفاقات مناسبی در حوزه تأمین آب در بخش کشاورزی خواهیم بود و در این راه دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی نیز از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در خراسان‌رضوی تأکید کرد: با انجام چنین طرح‌هایی بخشی از مشکلات در این حوزه نیز برطرف شده و جوانان زیادی جذب بازار کار می‌شوند.

مدیر اداره آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با استفاده از ربات‌های قنات در این استان اظهار داشت: با این حال این تکنولوژی‌ها در کنار نیروی انسانی ماهر و حرفه‌ای جواب می‌دهد.

وی به برون سپاری فعالیت‌ها در حوزه اداره آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اشاره کرد و گفت: در همین راستا این بخش به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های جهاد کشاورزی کارهای زیادی را در این زمینه انجام داده است.

بصیری از وجود بیش از 700 مُقنّی در خراسان‌رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث احداث قنوات برای نخستین بار در کشور کار به بخش خصوصی واگذار شده است. 

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول