اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

5200 تخت ظرفیت بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طی 10 ماهه گذشته 433 هزار و 452 نفر در بیمارستان‌های استان آذربایجان‌شرقی بستری شدند، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی 5200 تخت است.

5200 تخت ظرفیت بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی

باب الله قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  اظهار کرد: طی 10 ماهه گذشته 285 هزار و 642 نفر در بیمارستان‌های استان مورد اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت 316 هزار و 196 نفر در تبریز و 117 هزار و 256 نفر در دیگر شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی بستری شده‌اند.

قاسمی افزود: در 10 ماهه گذشته 229 هزار و 620 نفر در تبریز و 56 هزار و 22 نفر در دیگر شهرستان‌ها مورد اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

5200 تخت بیمارستانی در آذربایجان‌شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال استان آذربایجان‌شرقی را 5 هزار و 200 تخت عنوان کرد و گفت: از این تعداد تخت 3 هزار و 860 تخت مربوط به شهرستان تبریز و بقیه به دیگر شهرستان‌های استان تعلق دارند.

4 هزار پزشک در 43 بیمارستان آذربایجان‌شرقی

وی همچنین در مورد تعداد پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران فعال در استان آذربایجان‌شرقی نیز توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: در کل استان 4 هزار پزشک و دندانپزشک مجوز فعالیت دارند که اغلب در بیمارستان‌ها و مراکز غیردانشگاهی فعالیت می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: تعداد پرستاران استان آذربایجان‌شرقی نیز 2 هزار و 25 نفر است که یک هزار و 388 نفر در بیمارستان‌های تبریز فعالیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی 43 بیمارستان وجود دارد که 22 بیمارستان در تبریز مستقر هستند.

وی، در مورد استاندارد تعداد تخت و بیمارستان نیز توضیحاتی داد و گفت: نسبت تعداد تخت و بیمارستان در استان آذربایجان‌شرقی نسبت به استانداردهای موجود برابری می‌کند و نیازی به احداث بیمارستان جدید نداریم.

قاسمی ادامه داد: تنها مشکل موجود در مورد بیمارستان‌های موجود در استان مسیر حرکتی جمعیت برای استفاده از امکانات بیمارستانی است، به طور مثال بیماران شهرستانی برای استفاده از خدمات درمانی به تبریز هجوم می‌آورند و این امر باعث بروز مشکلاتی در امر ارائه خدمات به بیماران می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول