اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی شهرداری شیراز خواستار شد

تجهیز بیمارستان‌های شیراز به دستگاه اتوکلاو

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی شهرداری شیراز خواستار تجهیز بیمارستان‌های شیراز به دستگاه اتوکلاو شد.

تجهیز بیمارستان‌های شیراز به دستگاه اتوکلاو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رمضان امینی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک خبرنگاران شیرازی و اصفهانی اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از بیمارستان‌های شیراز برای جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی به دستگاه اتوکلاو مجهز شده‌اند که باید تا پایان امسال و در نهایت تا خرداد ماه سال آینده به این دستگاه مجهز شوند.

امینی با بیان اینکه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شهرداری در زمینه جمع‌آوری زباله‌های عفونی مناسب است، بیان داشت: موضوع جداسازی پسماندهای عفونی در بیمارستان‌ها از سال 85 مورد توجه قرار گرفت که متوسط آن از 14 تن به 10 تن رسید.

وی بیان کرد: برای اینکه محیط زیست را نیز بهتر اداره کنیم سایت ویژه‌ای برای دفن زباله‌های عفونی در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز این زباله‌ها به وسیله آهک دفن می‌شود.

* تولید 5600 تن ضایعات ساختمانی

معاون اجرایی شهرداری شیراز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در اصفهان مبنی بر تاثیر زباله‌های ساختمانی و شیوع بیماری سالک خاطرنشان کرد: در شیراز مشکل شیوع سالک نداریم و از ابتدای امسال تاکنون نیز 5 هزار و 600 تن ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در این شهر داشته‌ایم.

امینی تصریح کرد: نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی از حفاری ها، گودبرداری‌ها، تخریب منازل قدیمی و ساخت و سازها نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و گشت‌هایی که اختصاص داده شده با متخلفانی که ضایعات ساختمانی را در معابر عمومی می‌ریزند؛ برخورد می‌شود.

* اختصاص فضاهای مناسب و بیشتر برای مسافران نوروزی

سخنگوی شهرداری شیراز همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در مورد برنامه‌های شهرداری برای استقبال از میهمانان نوروزی بیان کرد: شیراز همیشه سعی کرده مهمان‌نوازی را مورد توجه قرار دهد و جزو  شهرهای ردیف نخست کشور باشد.

امینی ادامه داد: در این زمینه نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فضاهای بیشتر و مناسب‌تری به مسافران نوروزی اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ستاد تسهیلات نوروزی شیراز تشکیل شده است و امسال متنوع‌تر از سال‌های گذشته به استقبال مهمانان می‌رویم.

معاون شهردار شیراز بیان کرد: همچنین نوروز امسال فضاهای روبسته بیشتری نیز برای زمان بارش باران به مهمانان نوروزی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول