اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

سخنان رهبری نقشه راه آینده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از پیچ سوم آینده را ترسیم کرده است و سخنان رهبری و خطبه‌های هفته گذشته ایشان نقشه راهی برای آینده است.

سخنان رهبری نقشه راه آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر محمدی سه‌شنبه شب در نشست "سفیران گفتمان انقلاب اسلامی" در کرمان اظهار داشت: نگاه به پدیده‌های سیاسی و اجتماعی به دو صورت نگاه خرد و کلان صوت می‌گیرد.

محمدی تصریح کرد: در مسائل سیاسی و اجتماعی استفاده از نگاه خرد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بسیار خطرناک است و افرادی مانند ضد انقلاب و دشمنان نظام برای پیشبرد اهداف و تصمیم‌گیری‌های توطئه‌آمیز خود از این روش استفاده می‌کنند.

وی افزود: در محیط‌های کوچک این مشکلات بیشتر مشاهده می‌شود و وقتی مسیر را در سطح کلی نگاه کنیم، چنین تصمیم‌گیری‌های اشتباهی به وجود نمی‌آمد.

 

محمدی گفت: هنگامی که بخواهیم در مورد مسائل انقلاب اسلامی بیندیشیم و صحبت کنیم، ابتدا باید نگاه از برون به نظام بیندازیم، زیرا درس‌های زیادی به ما می‌دهد و نگاه ما را اصلاح می‌کند و ابتدا باید از برون به جایگاه انقلاب نگاه کرد و سپس به مشکلات درونی پرداخت.

استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: می‌توان انقلاب اسلامی را در چهار سطح ملی، بین‌المللی، نظام جهانی و تاریخ بشریت از برون مورد ارزیابی قرار داد.

محمدی اذعان داشت: خدمتی که انقلاب اسلامی در سطح ملی ارائه داد، این بود که نظام فاسد وابسته به نظام غرب که چند هزار سال قدمت داشت را از بین برد و به جای آن نظامی مبتنی بر شریعت و با رهبری ولی‌فقیه به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با جرات می‌توان اعلام کرد که نظام اسلامی از نظام شاهنشاهی فاسد بسیار مطلوب‌تر و مقبول‌تر است.

محمدی افزود: نظام اسلامی ملتی که از خود بیگانه بود و نگاهش به غرب بود را مستقل و خودکفا کرد و به آن قدرت داد تا طی 33 سال همه عقب‌افتادگی‌های خود را نه تنها جبران کند، بلکه در ردیف کشورهای پیشرفته جهان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سطح منطقه و جهان اسلام نیز انقلاب اسلامی کاری بزرگ را انجام داد و بعد از یک‌ هزار و 400 سال و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امیرالمومنان (ع) که سلطنت و دیکتاتوری جای خلافت و ولایت را گرفته بود، حکومت ناب اسلامی را مطرح کرد.

* انقلاب اسلامی تحول در نظام جهانی ایجاد کرد

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجمن حجتیه نظرات غالبی داشتند و اعتقاد آنها این بود که باید آن قدر ظلم فراگیر شود تا حضرت مهدی (عج) ظهور کند و هر مقدار جلوی فساد گرفته شود، ظهور به تاخیر می‌افتد.

وی عنوان کرد: تحولی که در نظام جهانی ایجاد شد، فوق‌العاده بود و از سه قرن قبل که سلطه اروپا بر همه جهان آغاز شد و استعمار ثمره آن است و تا چند سال گذشته همه دنیا فکر می‌کردند که برای زندگی باید زیر چتر کمونیست یا غرب حرکت کرد.

محمدی گفت: قبل از انقلاب نیز در ایران هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتاد حمایت مستکبران را به همراه داشت و همه اتفاقات به وجود آمده در دنیا بعد از جنگ جهانی دوم توسط همین مستکبران صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: تنها حادثه‌ای که این قانونمندی را لگدمال کرد و زیر پا گذاشت وجود امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود که این قانونمندی سه قرن را از بین بردند و موج اتحاد مستکبران علیه ایران شدند و همچنین مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی فروپاشی کمونیست را در پی داشت.

محمدی ابراز داشت: انقلاب اسلامی قانونمندی خود را نشان داد و اعلام کرد، جنگ واقعی بین مستکبران و مستضعفان است و استبداد واقعی از نظام سلطه است و موجب تفکیک اردوگاه نظام سلطه شد.

وی تصریح کرد: جنگ آینده درگیری بین تمدن‌ها نیست بلکه جنگ سلطه‌ستیزان به رهبری ایران و سلطه‌جویان به رهبری آمریکا است.

استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: در قرن‌های قدیم علم و دانش، تمدن و پیشرفت‌های علمی در غرب و یونان باستان بود و هنوز هم در علوم فلسفی و تجربی از علم آنها استفاده می‌شود و در آن زمان خبری از علم و دانشمندان نامدار در شرق نبود.

* عنوان‌های علمی غرب از شرق و اسلام گرفته شده

وی گفت: بعثت رسول اکرم (ص) پیچ نخست تاریخ بود و سبب نابودی مستکبران آن زمان شد و مسلمانان بر جهان مسلط شدند و یک دوره یک‌ هزار ساله دوره عظمت و آگاهی جهان اسلام بود و دانش از غرب رخت بر بست.

محمدی ابراز داشت: غربی‌ها متوجه شدند، ایمان و باور مسلمانان دلیل سلطه‌ناپذیری آنها است و در صدد مبارزه با آن بر آمدند.

وی افزود: عنوان‌هایی که امروز غربی‌ها برای مسائل علمی به کار می‌برند، همگی از شرق و اسلام گرفته شده است.

محمدی با اشاره به قیام "مارتین لوتر" اذعان داشت: مارتین لوتر قیام رنسانس و تجدید نظر را به وجود آورد و مذهب پروتستان را راه‌اندازی کرد و بر خرافی بودن افکار غرب صحه گذاشت و پیچ دوم تاریخ را به وجود آورد و مسئله جدایی دین از سیاست را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب 95 درصد بی‌سواد داشتیم و سواد کیمیا شده بود و آنچه در انقلاب اتفاق افتاد، بیانگر پیچ سوم تاریخ بود و شوروی و آمریکا را نابود کرد.

محمدی ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمودند "قدرت ایمان، شهادت و توده‌های مردم از تمام قدرت‌ها بیشتر و قوی‌تر است" و هیچ کس تصور نمی‌کرد بعد از 30 سال کشور جهان سومی مانند ایران با وجود همه تحریم‌ها این چنین با قدرت و سرعت پیشرفت کند.

استاد دانشگاه تهران گفت: دشمن تصمیم گرفت تا با تمام نیرو به مبارزه با پدیده نوظهور انقلاب بپردازد و در 10 سال اول انقلاب بیش از 15 توطئه برای براندازی نظام راه انداخت که در بین آنها چهار کودتا، پنج جنگ قومی و دو جنگ تجاوزکارانه عراق و طبس وجود داشت.

محمدی عنوان کرد: دشمنان زمانی فهمیدند، قدرت ایران در ابزار و سلاح نیست و در افکار ایرانیان است، تصمیم به مبارزه با فکر مردم گرفتند و با اعتقادات دینی و مذهبی آنها بازی کردند و فتنه 88 را که یکی از جنگ‌های نرم دشمن علیه ملت ما بود و توسط مزدوران داخلی و حمایت غربی‌ها صورت گرفت، اما با لطف خداوند در همه حرکت‌ها شکست خوردند.

* خطبه‌های نماز جمعه رهبری نقشه راه آینده بود

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از پیچ سوم آینده را ترسیم کرده است و سخنان رهبری و خطبه‌های هفته گذشته ایشان نقشه راهی برای آینده است.

محمدی گفت: روحانیان و اساتید باید به سراغ مردم بروند و به آنها اطلاع کافی بدهند و مسائل و مشکلات را شفاف کنند.

وی افزود: اشکالات موجود در کشور بر نظام وارد نیست، بلکه افراد و مسئولانی که به درستی وظایف خود را انجام نمی‌دهند، باید انتقاد شوند.

محمدی عنوان کرد: حوادث رخ داده در جهان مانند جنبش وال استریت و بیداری اسلامی منشا گرفته از انقلاب اسلامی است و امیدواریم بتوانیم، سربازهای خوبی برای انقلاب بمانیم.

وی تاکید کرد: حرکت‌ها و جنبش‌های قبلی در جهان بیشتر طبقاتی بود، اما تنها انقلابی که توده‌ای و مردمی بوده، انقلاب اسلامی ایران است و جوانان پیشتاز این حرکت بودند.

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: انقلاب اسلامی موجب پیشرفت زنان شد و آنها را به راس جامعه آورده است.

وی تصریح کرد: هدف انقلاب‌های منطقه با انقلاب اسلامی ایران یکی است و آن هم نابودی سلطه‌گران است و نمادهای مذهبی انقلاب‌های منطقه با انقلاب اسلامی مشترک است.

محمدی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی مانع بزرگ تقیه بزرگان بود و امام راحل فرمودند "تقیه حرام و اظهار عقیده واجب است" و همین سخن سبب از بین رفتن این مانع بزرگ شد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول