اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

دشمن به خیال خود عرصه را بر ملت تنگ کرده است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن به خیال خود عرصه را بر ملت ما تنگ کرده است، اما با همه چالش‌های موجود، رشد ما در زمینه‌های مختلف صنعت نانو و ساخت ماهواره محسوس است که دیگران به ناچار به آن اذعان دارند.

دشمن به خیال خود عرصه را بر ملت تنگ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان سیدمحمد حسینی امشب در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) در شهرستان رودبار اظهار داشت: امیدواریم این مجتمع با همت جوانان رودبار مایه خیر و برکت در منطقه شود و شاهد بهره برداری خوبی از آن باشیم و بتوانیم خدمات خوبی برای مردم منطقه انجام دهیم.

وی با اشاره به محرومیت موجود در منطقه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و عدم التزام رژیم به ارائه خدمات به مردم، اذعان داشت: امروز دولت در زمینه‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بحث مسکن مهر اشاره کرد که با جدیت دنبال می‌شود.

حسینی تصریح کرد: همه این اقدامات در شرایطی که کشور در تحریم است انجام می‌شود و دشمن به خیال خود عرصه را بر ملت ما تنگ کرده است، اما با همه چالش‌های موجود، رشد ما در زمینه‌های مختلف صنعت نانو و ساخت ماهواره محسوس است که دیگران به ناچار به آن اذعان دارند.

وی با اشاره به ناراحتی امروز دشمن از الگو‌گیری کشورهای دنیا از ایران اسلامی، بیان داشت: این امر حاصل پایداری و صبر ملت ایران است و آمریکا و صهیونیست روز به روز افول می‌کنند و کشورهای مسلمان دنیا به شرایط بهتری دست پیدا می‌کنند.

حسینی با اشاره به استقامت و پایداری‌های ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس، ملت ایران با هر چه که در توان داشتند برای پایداری و صیانت از کشور کار و فعالیت انجام می‌دادند که اگر این فداکاری‌ها نبود امروز ما این پیشرفت‌ها را نداشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز دوران جنگ نیست، افزود: ما باید مانند همان زمان تلاش کنیم و هیچ ملتی بدون کار و تلاش به جایی نرسیده است و ملت ما با صبر و توکل بر خداوند کار کرد و به این جا رسید.

وی با بیان اینکه هر چه دشمن ما را بیشتر تحریم کند اتکای ما به خودمان بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب لیبرال‌ها و ملی مذهبی‌ها که در دولت موقت بودند گفتند کشور به بن‌بست رسیده است، اما امام خمینی (ره) فرمودند «یک کشور مسلمان هیچ وقت به بن‌بست نمی‌رسد» در هر حالتی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و پیشرفت کرد.

حسینی گفت: امیدواریم همین‌طور که تا امروز در صحنه بودیم و در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری روز به روز شاهد پیشرفت ایران اسلامی هستیم، هم زیرساخت‌ها و فضاها محیا شود و هم فعالیت‌های خوبی متناسب با اهداف امام راحل و رهبری و نظام اسلامی انجام شود.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی شهرستان قلعه گنج هم در حال احداث است و مجتمع منوجان نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تقریبا در جنوب استان کرمان شهر بدون مرکز فرهنگی نداریم.

حسینی تصریح کرد: قصد ما این است که جوانان منطقه بر حسب استعدادی که دارند در رشته‌های مختلف شعر، ادبیات، موسیقی، تئاتر و ... برنامه‌های آموزشی خوبی داشته باشند و سطح آگاهی و بینش مردم منطقه ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در استان کرمان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب و شمال استان کرمان در دست اقدام است، اظهار داشت: هشت طرح فرهنگی با 10 هزار متر‌مربع زیربنا و 85 میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری است.

حسینی با بیان اینکه تالار بزرگ کرمان با 12 هزار متر‌مربع در حال احداث است، بیان داشت: هفت طرح فرهنگی نیز در استان کرمان با 14 هزار و 500 متر در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که این اقدامات بیانگر اهتمام دولت به عمران استان کرمان و منطقه جنوب آن است، ابراز داشت: هدف این است تا مردم از امکاناتی که قبل از انقلاب وجود نداشت برخوردار شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بعضی روستاها قبل از انقلاب برای نمایش فیلم حتی یک دیوار هم وجود نداشت و ما در بعضی مکان‌ها روی ماشین فیلم را نمایش می‌دادیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول