اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اولویت رسانه‌ها باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی، خواستار تبیین معیارهای کاندیدای اصلح و ایجاد زمینه تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شد.

ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اولویت رسانه‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه خبرگزاری منطقه‌ای ایسنا در سنندج، به اهمیت اطلاع‌رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: خبرگزاری ایسنا نیز به زعم و توان خویش در زمینه اطلاع‌رسانی در استان کردستان فعالیت داشته و این قابل تقدیر است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز توانسته با آموزش و تربیت نیروهای توانمند و بومی در راستای انجام رسالت مهم و حساس تنویر افکار عمومی و رساندن اطلاعات مورد نیاز جامعه در کنار دیگر رسانه‌های مکتوب استان کردستان نقش مهمی داشته باشد.  وی افزود: اصحاب رسانه با بصیرتی که دارند به رصد دقیق مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌پردازند و این مهم در بین اصحاب رسانه استان کردستان نیز قابل مشاهده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از خبرنگاران به عنوان پل‌های ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و افزود: همکاری و همدلی اصحاب رسانه با هم‌دیگر، رعایت اخلاق رسانه‌ای و تهذیب رسانه‌ای، دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی می‌تواند زمینه‌های تأثیرگذاری هرچه بیشتر و نقش‌آفرینی گسترده‌تر اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی را فراهم کند.

میمنت‌آبادی توسعه فضاهای مجازی و الکترونیکی را در عصر امروز که عصر انفجار اطلاعات است ضروری دانست و افزود: توجه به این مهم در سطح جامعه به ویژه در استان‌هایی همچون کردستان باید از اولویت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی کردستان و توانمندی قابل توجه خبرنگاران این استان امیدواریم ارتقا و منطقه‌ای شدن دفتر خبرگزاری ایسنا بتواند گام‌ ارزشمندی در راستای پاسخگویی به نیازهای منطقه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و نقش اصحاب رسانه در تحقق مشارکت حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان به منظور سیاه‌نمایی و فضاسازی منفی از طریق رسانه‌های مختلف برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات، اصحاب رسانه باید با تلاش دو چندان در راستای آگاه‌سازی مردم گام بردارند.

به گفته میمنت‌آبادی، مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات باید به عنوان هدفی عالی برای پیشبرد اهداف والای نظام اسلامی همواره مورد نظر قرار گیرد و در این مسیر اصحاب رسانه نقش بسزایی دارند.

وی به لزوم اطلاع‌رسانی در مورد انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات تاکید کرد و افزود: رسانه‌های جمعی می‌توانند با اطلاع‌رسانی مناسب و تبیین شاخص‌ها و معیارهای کاندیدای اصلح زمینه انتخاب بهترین‌ها را فراهم کنند.

میمنت‌آبادی در پایان ایجاد شور و نشاط در فضای انتخابات و عمل به چارچوب قوانین را از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه‌های مختلف استان باید همسو با یکدیگر برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول