اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بهداشت خانواده در جاسک:

رعایت اصول صحیح تغذیه نقش مهمی در پیشگیری بیماری‌ها دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: نقش تغذیه در سلامت، کارآیی، یادگیری انسان‌ها و ارتباط آن با توسعه اقتصادی به اثبات رسیده است.

رعایت اصول صحیح تغذیه نقش مهمی در پیشگیری بیماری‌ها دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جاسک، سمیه حسینی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی اصول تغذیه اظهار داشت: تامین سلامت تغذیه‌ای در جامعه، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های خدمات درمانی، بهره‌وری در سرمایه‌گذاری بخش آموزش و پرورش نسل آینده می‌شود.
وی با اشاره به نقش آموزش اصول تغذیه در جامعه خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی‌های تغذیه جامعه از طریق پرسنل درمانی، آموزشیاران، مربیان روستا مهدها و رابطین بهداشت می‌تواند به نحو موثری در کاهش انواع سوءتغذیه و ارتقا سطح سلامت جامعه اثرگذار باشد.
این کارشناس بهداشت خانواده پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی را راهکاری ساده در پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن دانست و خاطرنشان کرد: پنج گروه بر حسب نیازمندی‌های تغذیه‌ای آسیب‌پذیرند که شامل کودکان و نوجوانان، زنان باردار و شیرده و سالمندان می‌شوند.
وی بهترین راه‌های اطمینان از تامین نیازمندی‌های تغذیه‌ای را استفاده از پنچ گروه اصلی غذایی عنوان کرد و افزود: پنج گروه نان و غلات، گروه سبزی‌ها، گروه میوه‌ها، گروه شیر و لبنیات، گروه گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها باید در سبد غذایی یک خانوار قرار گیرد.
حسینی با اشاره به عادات غذایی در هر منطقه ابراز داشت: عادت‌های غذایی می‌تواند بر وضع تغذیه و سلامت افراد اثرگذار باشد و عادت غذایی در هر منطقه با توجه به فرهنگ و سنت‌های منطقه ممکن است درست یا نادرست باشد.
کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک جایگزین کردن شیر مادر با شیر مصنوعی، نخوردن سبزی و میوه‌های تازه و مواد پروتینی، مصرف چای بلافاصله بعد از صرف غذا، اهمیت ندادن به صبحانه به عنوان یک وعده اصلی را از عادت‌های نادرست رایج در تغذیه عنوان کرد و افزود: عادت‌های نادرست و غیراصولی تغذیه با آموزش و فرهنگ‌سازی قابل اصلاح است به طوری که تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول