اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز آموزش جهاد کشاورزی فارس:

داروهای طبیعی در مقابله با بیماری‌ها مطمئن‌تر است

خبرگزاری فارس: کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امنیت استفاده کردن از داروهای طبیعی برای مقابله با عوامل بیماری‌زا مطمئن‌تر است.

داروهای طبیعی در مقابله با بیماری‌ها مطمئن‌تر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، نوشین روستا عصر امروز در جمع پژوهشگران آبزی‌پروری این شهرستان اظهار داشت: واژه بیوتکنولوژی نخستین بار در سال 1919 به مفهوم کاربرد علوم زیستی و اثر متقابل آنها در فناوری‌های ساخت بشر به‌کار برده شد.
وی ادامه داد: هرگونه فعالیت هوشمندانه بشر در خلق، بهبود و عرضه محصولات مختلف با استفاده از موجودات زنده به‌ویژه از طریق دستکاری ژنتیکی آنها در سطح مولکولی، در حوزه بیوتکنولوژی قرار می‌گیرد.
روستا با اشاره به تعریف کمیته ملی زیست‌فناوری کشور درباره بیوتکنولوژی، افزود: کاربرد علوم مختلف در استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از موجودات زنده، قسمتی از بدن و فرآورده‌های آنها در اشکال طبیعی یا تغییر یافته را بیوتکنولوژی می‌گویند ضمن اینکه زیست‌فناوری شامل عضوی از فناوری‌هاست که در آن از موجودات زنده یا از اجزای آنها بهره گرفته می‌شود.
کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس، امنیت استفاده کردن از داروهای طبیعی برای مقابله با عوامل بیماری‌زا را مطمئن‌تر دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از منابع آبی به منظور دستیابی به داروهای جدید و امن از جمله مسائلی است که انسان‌ها همواره به دنبال آن هستند.
وی به بررسی اثر ضد باکتریایی سرم خون کپور ماهیان بر باکتری استافیلوکوکوس ارئوس عامل مولد آکنه اشاره کرد و یادآور شد: میزان خون کپور ماهیان در مقایسه با دیگر ماهیان استخوانی بیشتر است.
روستا با بیان اینکه اغلب فاکتورهای شیمیایی و غیرشیمیایی خون انسان را می‌توان در خون ماهیان جستجو کرد، اذعان داشت: ماهیان مانند دیگر جانوران دارای سیستم دفاعی هستند و در این راه از دو سیستم ایمنی سلولار و هومورال خود بهره می‌گیرند.
عضو هیئت علمی پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور نیز در این جلسه به بررسی انگل‌های مونوژن در ماهیان تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: انگل‌های مونوژن در 15 گونه از پنج خانواده مختلف ماهیان بومی و اقتصادی تالاب انزلی بررسی شدند.
سیدفخرالدین میرهاشمی‌نسب ماهیان مذکور را شامل آمورنما، اردک ماهی، تیزکولی، رفتگر ماهی خاردار، ریزنقره‌ای، سرخ باله، سیاه ماهی، سیم نما، شاه کولی، کپور تالابی، گامبوزیا، گاو ماهی، مخرج لوله‌ای و مروارید معمولی عنوان کرد.
به گفته وی، در این بررسی آلودگی به مونوژن‌ها در اردک ماهی، سرخ باله، سیاه ماهی، شاه کولی، گاو ماهی و مخرج لوله‌ای مشاهده نشد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول