اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال؛

آبیاری تحت فشار در 6000 هکتار اراضی کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون چهار هزارو 500 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار شده و که تا پایان سال این سطح به شش هزارو 500 هکتار می‌رسد.

آبیاری تحت فشار در 6000 هکتار اراضی کرمانشاه

به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه‌، با هدف بررسی مشکلات تشکل‌های بخش کشاورزی استان جلسه‌ای پیش از ظهر امروز با حضور رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مدیران ارشد این سازمان و بیش از 40 نفر از نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی تشکیل شد.

بر اساس این گزارش علی اشرف منصوری اظهار کرد: تشکل‌های بخش کشاورزی در واقع بازوی توانمند سازمان بوده که سعی داریم با تشکیل چنین جلساتی ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات‌شان‌، برنامه‌های سازمان را با همکاری یکدیگر بهتر از گذشته اجرا کنیم.

 اضافه کرد: از سال گذشته در تمام بخش‌ها هدفمند یارانه‌ها آغاز گردیده و آثار مثبتی را هم به دنبال داشت که در این زمینه بسته‌های از سوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب شده و منابعی نیز تخصیص یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود‌: یکی از بسته‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحد‌های تولیدی است که علی‌رغم فعالیت‌های مناسبی که توسط همکاران ما در سازمان صورت گرفته ولی با توجه به اینکه فرصت چندانی برای جذب این منابع وجود ندارد از نمایندگان تشکل‌ها انتظار داریم به اعضای خود اطلاع‌رسانی کنندکه این منابع به نحوه مطلوب به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر طرح توسعه کشاورزی است که اخیر‌ا توسط ریاست جمهور با حضور استاندار‌ان مطرح شده و مقرر شد طرح توسعه کشاورزی در تمام استان‌ها اجرا شود.

منصوری تاکید کرد: در استان کرمانشاه نیز طرح توسعه کشاورزی در تمام بخش‌ها با جدیت در حال پیگیری است که به عنوان مثال طرح توسعه باغبانی همچنین در زمینه مهار آب‌های سطحی که در سفر مقام معظم رهبری به آن اشاره کرد فعالیت‌های بسیار مناسبی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در زمینه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار با تلاش کارشناسان این سازمان از ابتدای سال تا کنون چهار هزارو 500 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار شده و این سطح به 33 هزار هکتار قبلی اضافه گردید که تا پایان سال این سطح به شش هزارو 500 هکتار می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در بحث آب‌های سطحی علاوه بر احداث سدها و سامانه گرمسیری که توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز چند مورد ایستگاه پمپاژ به ویژه در رودخانه قرسو با هدف توسعه اراضی آبی و افزایش سطح باغات در حال انجام است.

در ادامه این جلسه مقرر گردید جلسات هم‌اندیش تشکل‌های بخش کشاورزی به صورت مرتب و ماهانه به مدیریت سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده و دبیرخانه‌ای نیز به منظور هماهنگی جلسات آینده و پیگیری مصوبات توسط مدیریت ترویج این سازمان تشکیل شود.

گفتنی است: در ادامه هر یک از نمایندگان نتشکل‌ها مانند هیئت مدیره کانون خبرنگان استان، انجمن هماهنگی حمایتی تشکل‌های بخش کشاورزی استان‌، رییس اتحادیه تعاونی گاوداران‌، نخود‌کاران‌، گلخانه‌داران‌، مرغداری‌ها و... ضمن بیان مسائل و مشکلات مجموعه خود راهکارها و پیشنهادات را ارئه کردند.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول