اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماه امسال

100 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سراسر کشور اجرا شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال 1390 تا پایان دی ماه حدود 100 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سراسر کشور اجرا و نزدیک به 99 هزار هکتار نیز در حال اجراست.

100 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سراسر کشور اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع  وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج، عبدالحسین بهنام‌زاده افزود: از این مقدار 52 هزار هکتار به شیوه بارانی و 48 هزار هکتار نیز به روش قطره‌ای انجام یافته است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال 1369 تا کنون نزدیک به یک میلیون و 80 هزار هکتار اراضی کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است که سهم آبیاری بارانی 632 هزار هکتار و آبیاری قطره‌ای 447 هزار هکتار بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری تاکنون نزدیک به 500 میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار به استان‌های کشور ارسال شده است.

بهنام‌زاده خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که در طول 10 ماه سال جاری برای توسعه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی از دو منبع اعتباری استفاده شده است، افزود: حجم کار مصوب در اعتبارات ملی نزدیک به 92 هزار هکتار بوده است که تاکنون بیش از 32 هزار هکتار آن ( 35 درصد) به انجام رسیده است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: از اعتبارات شورای عالی آب که حدود 80 هزار هکتار مصوب شده بیش از 10 هزار و 500 هکتار اجرا و 252 میلیارد تومان اختصاص و هزینه شده است.

وی افزود: تاکنون در کل کشور 817 هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اجرا و نزدیک به 907 هزار هکتار نیز باقی‌ مانده است که در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور حجم وسیعی از آن اجرا خواهد شد.

بهنا‌م‌زاده در پایان با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب با لوله از سال 88 جزو وظایف این دفتر قرار گرفت و فعالیت عمده‌ای در سال 89 و 90  صورت پذیرفته است، یادآور شد: طی دو سال اخیر نزدیک به 10 هزار و 872 کیلو متر طراحی شده که حدود 6 هزار و 600 کیلومتر آن اجرا شده است که معادل 122 هزار و  970 هکتار است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول